• In the summertime

När slutade era bebisar att äta på natten???

Hjallis äter en gång och har så gjort från det att han fick bestämma sina mattider själv och nu ser ju folk som frågar om han har slutat äta på natten förvånade ut då man säger att han äter en gång. Är det ovanligt att de äter på natten då de är 3 mån nyss fyllda.

• Svar på tråden När slutade era bebisar att äta på natten???
  • Prinsessan Zelda

min kille som ä 4 månader äter fortfarande 1-2 gånger per natt. Tycker inte det är så jobbigt så han får hållas. Han somnar ca 21:00. Äter vid 2:00, 4:00, 7:00 och sen sover han till 9 tiden ungefär, Tycker det funkar bra. Han äter ju bara och somnar på en gång igen.
    Har ju hört att de brukar lära sig något efter tre dygn, så jag lät honom skrika sig till sömns på natten för att få honom att sluta . men han vande sig aldrig. Nu får han som han vill och vi är båda nöjda.

• Carisma95

Inte ALLS ovanligt vid den åldern! Vår son "sköt" fram nattmaten lite i taget och först när han var 6-7 mån sov han hela natten utan mat. En del äter på natten ännu längre, det är så olika.
    BVC säger att barn klarar sig utan mat hela natten vid ca 5 mån, men jag tycker man ska lyssna på barnet.

• Marta82

Våran pojke som är 9 veckor har dom senaste 3 veckorna sovit från kl. 22-23 till kl.6-6.30 utan att vilja ha mat. Tycker att det är jätte skönt, men han äter mycket på dagarna istället.

• Hallonsmurf

Min Saga åt på natten (nästan varannan timma) tills hon blev 7 månader. Hennes kusin, 2 år och 2 månader har precis slutat! Ruskigt olika alltså...

• Cakan

Min tjej sov mellan 21-04.30 i fyra dagar och jag var i himlen. Nu äter hon stup i kvarten på nätterna igen (hon är 5 1/2 mån) och jag lider.

Men jag kan ändå inte stå ut med att köra någon hårdför metod. Har försökt att vyssja henne i spjälsängen (har tassar) men det funkar inte.

• gyro

Han var 10 månader när han sov en hel natt..

• Hallonsmurf

Cakan! Om 2 veckor kan ni börja ge välling, det blir säkert bättre då. Vår dotter åt oxå hela tiden på natten och det enda vi behövde göra var att ge välling på kvällen, sen sov hon hela natten bums!

• Alvi

Lilja äter en STOR portion gröt på kvällen högst en halvtimme innan sängdags och hon ammar 2-3 gånger per natt ändå...
    Hon är 14 månader...

• Tex

Caesar är tre månader och sover utan matning från ca 22 till 06, sedan äter han och somnar om till 9-10-tiden. detta började han med för några veckor sedan. Jag njuter i fulla drag och hoppas att det kommer att hålla i sig

• luzorsus

min tjej käkad epå natten fram tills hon var typ 7 1/2 månad, då slutade jag amma, gav först ersättning istället men provade sluta med det oxå och sen dess så har nattmatningen fallit bort.....till min glädje

• sugaboo

Äter dem riktigt då, eller snuttar dem? Min dotter äter 1 g på natten och det händer i bland att jag vaknar 8 och hon fortfarande sover i sin säng.Då har hon inte ätit på natten. hon är snart 4 mån. ( brukar ta henne till min säng och somna om)

• Hannapanna72

Harry sover hela nätterna, 9-11 timmar ca, och har så gjort sedan han var ca. 4 veckor gammal (är nu 8 månader). Har förstått att vi har tur och att detta (sömnvanorna) kan ändras när som helst... Harry är sk "flaskbarn" (har ej kunnat amma nästan alls), om det spelar in vet jag inte men jag har hört att barnen håller sig mätta längre på ersättning än på bröstmjölk...

Har hört att från 6 månaders ålder är nattmatningarna mer ett "snuttbehov" och en invand rutin än hunger och att bebisen behöver mat, därmed inte sagt att de inte kan/ ska få nattmål även därefter...

Lycka till alla!

• UBJ

Wow, vilka barn ni har! Min son åt varannan timme genom hela natten tills han var 6 månader och då bestämde vi att det var slut på nattamaten för jag var desperat av trötthet!

• Marlene

oj då, vad skulle dom inte ha sagt om wille Han slutade amma på natten mellan 18 månader och 2 år nångång

• Kalina

Alice är snart 2 månader och äter vid 21.00 tiden på kvällen och sover fram till 4.30-5.30 på mornarna.

• doddit

Det där har gått upp och ner. Vid 3-4 mån åt han 1-2 ggr/natt. Nu är han 8,5 mån och har i några veckor ätit 5-10 ggr/natt.

• Angel74

Äldsta dottern sov hela nätterna från 3 veckor. Minsta som nu är 23 dagar äter 1-2 gånger per natt.

• abris

Ludvig slutade att äta på nätterna vid 2,5 månaders ålder. han är nu 5 månader, på lördag och äter sista målet vid 20.00 och vaknar vid 7 tiden ibland tidigare. har sett ut så här sen han var 2,5 mån. är så skönt att få sova på nätterna, hoppas att han inte ändrar sin sov vana bara

Svar på tråden När slutade era bebisar att äta på natten???