• jaf

magknip!

hej jag går in i vecka 15 på onsdag, men ja har en fråga?
    de e så att ibland kan ja helt plötsligt vakna med vad jag tro e magknip, då sätter ja mej på toa och då kommer de massa gaser ursäkta språket....sen kan ja bara ha ont i magen och då sätter jag mej åxå på toan och gör 2:an det går över efter jag har gjort de två sakerna, e dessa två sakerna normalt?=)
    någon mer som vart med om ungefär samma sak...men ibland kan de räcka med att ta en varm dusch och de försvinner

en dum fråga kanske

• Svar på tråden magknip!
  • Imox

Hihi öppsvälda tarmar är nog ett fenomen dom flesta av oss känner igen :)
    ät fiberik kost och drick ordentligt med vatten!
    Jag var vääldig gasig när jag var gravid hehe

• Leather Cravat

Passa på att göra avslappningsövningar är du har magknip.
    Det gjorde alltid jag när jag var gravid eftersom jag tyckte att magknipen var så likt värkarna jag fick med första barnet. ^^

• jaf

men de kan helt plötsligt dyka upp..men ibland kan ja duscha och massera magen lite,,,de går över då och som ja skrev ovan så går de över om jag går på toa....jag dricker hur mycket vatten som helst;) tack för svaret...

• jaf
    Svar på #2
    okey hur gjorde du då?? de e mitt första barn e inte erfaren så ni får ursäkta alla frågor...
  • Imox

Värst var det när man var ute och handlade eller nått och fick magknip, sånt som händer jämt när man inte är hemma då jag hatar ofentliga toaletter...
    Kommer på typ 3 sek..

• Leather Cravat

jaf skrev 2009-02-23 08:16:08 följande:

Svar på #2okey hur gjorde du då?? de e mitt första barn e inte erfaren så ni får ursäkta alla frågor...
    Övningar och övningar, försökte slappna av bara.
    Magknipen försvinner alltid efter ett tag för mig men kändes mycket bättre om jag bara slappnade av istället för att tänka på hur ont det gjorde.
    Och avslappning under en förlossning tycker jag är den bästa smärtlindringen. =)
  • jaf
    Svar på #5
    hehe jaa de kan komma när som helst och lika dant att få ont i magen,,,blir tokig=) men som sagt de går över de e skönt...tur att de e normalt och att fler kännt som jag nästan
Svar på tråden magknip!