När lyssnar de på hjärtljud första gången?
Väntar mitt tredje barn och är i vecka 11. Jag kommer inte riktigt ihåg när de lyssnar på hjärtat på bebisen första gången? Före eller efter ultraljudet?
Väntar mitt tredje barn och är i vecka 11. Jag kommer inte riktigt ihåg när de lyssnar på hjärtat på bebisen första gången? Före eller efter ultraljudet?
Efter isåfall..
Jag var på RUL i vecka 18, ska dit igen i vecka 25.
Har aldrig lyssnat på hjärtat hos BM än.
bm lyssnade vid inskrvning och jag fick lyssna i v 26
Jag fick höra i v 14.
jag har inte fått lyssna än,
ska dit i mars å då är ajg i vecka 26
går ej privat
Vi fick lyssna 2v efter rul, då va jag i v.20.
Först i vecka 18, de lyssnar inte tidigare här, då det inte alltid går att höra tidigare och då blir det bara oroligt om man inte hittar det.
Jag fick lyssna varje gång från inskrivning till födsel :) men det är väldigt olika vad jag hört
Nu med 3:e i v 17, men då tjatade jag.
ska dit i dag är i v 21 hon sa förra gånen att jag skulle få lyssna. när jag väntade sonen så var det tidigare
Med båda mina barn har jag fått lyssna i vecka 14
Inofficiellt lyssnade min BM i v 11 (det hördes!)
Och även i v 15 eller 16 tror jag det var.
Men annars börjar dom inte lyssna alls förräns efter rul, så första gången "riktiga" gången var i vecka 23
milli79 skrev 2009-02-23 09:20:47 följande:
Jag fick se hjärtat då på rul i v 18, men först i v 20 fick jag lyssnat första gången vilket va i fredags.
Det är olika på olika mvc. Där jag går/gått lyssnade bm första gången i v.14+ dvs 3-4 v innan ultraljudet.
v 25
vecka 12+2 på inskrivningen!! Var så häftigt!!!!
V. 21 fick jag lyssna med denna bebis. V. 15 med Elliot har jag för mig, men då var det på en läkarundersökning på MVC. Nån sån har jag aldrig varit på denna gång.
Jag ska till BM på måndag o hoppas vi får höra hjärtljuden då. men vi har redan tjuvlyssnat lite idag då vi fick vårat angelsound.
Gravid i vecka 20 på lördag.
Vi fick lyssna i v 24, första besöket hos BM efter UL. Vår BM sa att hon vill lyssna varje gång vi är där.