• Kbh

Hur länge kan man få negativt på grav test men vara gravid i alla fall?

Har gått 6 dagar över BIM, och fortfarande ingen mens i sikte. Har testat i onsdags, på BIM och i fredags. Båda test negativa. Testen borde väl ha visat positivt vid det här laget eller? Eller hur länge kan man gå runt och vara gravid utan att testet visar positivt?

• Svar på tråden Hur länge kan man få negativt på grav test men vara gravid i alla fall?
  • JojoMojo

Ja, jag undrar samma sak. Är 4-5 dagar över BIM (tror jag, kan vara lite färre) och har testat flera gånger och varje gång visar det minus. Trots detta har jag inga spottings (som jag alltid annars har) och tanten syns inte till. Dessutom har jag haft molvärk nu i över en vecka...

• Kbh

Läste precis om en som testat positivt först efter 5 dagar efter BIM. Så det kanske finns hopp än?

• babbelmajja
    Kbh skrev 2009-02-23 10:01:18 följande:
    Läste precis om en som testat positivt först efter 5 dagar efter BIM. Så det kanske finns hopp än?
    Är i samma sits som dig TS, är också utan mens och plus, hade BIM 17,18, min cykel varierar lite... Så jag ska inte testa igen fören på onsdag, har 2 neg tester bakom mig (tisdag och fredag) men har inga tecken på mens, inga färgade flytningar eller nått.. Hoppas verkligen det blir plus snart :) Håller tummarna för oss! :D
  • Martalin

Jag har läst om dom som testat plus först flera veckor efter bim, men det är nog inte så vanligt. Men endel är ju sk låghormonare.. Sen är det ju inte helt ovanligt att mensen strular till sej och blir sen emellanåt och man kan känna alla möjliga symptom som gör att man tror att man är gravid.
    Men jag hoppas såklart att det blir plus för er snart!! :) Lycka till!

• babbelmajja
    Dreamz skrev 2009-02-23 10:20:27 följande:
    Jag har läst om dom som testat plus först flera veckor efter bim, men det är nog inte så vanligt. Men endel är ju sk låghormonare.. Sen är det ju inte helt ovanligt att mensen strular till sej och blir sen emellanåt och man kan känna alla möjliga symptom som gör att man tror att man är gravid. Men jag hoppas såklart att det blir plus för er snart!! :) Lycka till!
    Nja men för min egen del så är jag nog en låghormonare, 08 blev jag gravid men det slutade i abort, men fick inget positivt svar fören på BIM+13 och sen testade jag varje dag efter det i 5 dar och fick plus hela tiden men innan var det bara minus, inte ens spökstreck som vissa kallar det för.. Så visst finns vi låghormonare, men vi kanske inte är så många :)
    Nej precis, mensen kan strula men det här första gången sen förra grav, som mensen uteblivit så man blir ju misstänksam, men det behöver ju inte vara något för det :P Nej nu vill jag veta om det är det ena eller det andra :)
    Tack för ditt stöd! :)
  • Jolise

Jag fick minus på BIM dagen, men efter 8 dagar testade jag igen, då kom plusset med en gång.

BF 2 September - 09 . Jag läängtar !!
  • viiinter

Läste om en tjej (för några månader sen) som var på bim+12 och negativa test. Sen kom mensen.

Utebliven mens behöver inte betyda att man är gravid. Men chansen finns ju så länge mensen inte kommer. Hur tidigt/sent man får positivt är ju väldigt individuellt.

• Gozan

jag är i samma hade BIM i onsdags, hr inte fått mens ännu, men svamp har ja fått =P

• Kbh

viiinter skrev 2009-02-23 11:53:45 följande:

Utebliven mens behöver inte betyda att man är gravid. Men chansen finns ju så länge mensen inte kommer. Hur tidigt/sent man får positivt är ju väldigt individuellt.
    Nä, det behöver det ju inte, men vi lever på hoppet så länge det går.
  • Mamsterbabe

Är på BIM+2 idag, testade negativt. :( Ingen mens & inga menstecken heller. däremot pms, ömma bröstvårtor & jag tror jag hade en nidblödning efter Äl. när vågar man testa igen?

• rocky85

Jag har en kompis som som inte fick ett plus förrens hon var i 5mån..Men hade haft aningar var på MVC och testade och alltid negativt men i 5mån ett plus..

• Mamsterbabe

rocky85 skrev 2009-02-23 12:42:42 följande:

Jag har en kompis som som inte fick ett plus förrens hon var i 5mån..Men hade haft aningar var på MVC och testade och alltid negativt men i 5mån ett plus..
    Det låter bra :D
  • rocky85

Hon gick andra året på gymnasiet och har idag en dotter på 4år..
    Hon fick vänja sig vid tanken på att bli mamma fort..

Svar på tråden Hur länge kan man få negativt på grav test men vara gravid i alla fall?