• Anonym

Varför får jag åka hem när jag vill från BB???

Sitter här och väntar mitt andra barn,som kan komma närsom helst.
    Vid första förlossningen mådde jag jättebra och ville åka hem tidigt(har sjukhus skräck) men kunde ej pga lillen vägde för lite.

Nu vet jag att min bebis är bra mycket större,och har planerat att åka hem så fort det bara går.
    Och alla runt om mej säger att jag ska stanna 1 dygn,helst 2 dygn,,,du får inte komma hem annars(typ ironi då) Men det är väl JAG som avgör? Alla säger att man är så trött och det är jobbigt med 2 barn osv...Mitt första barn är 5 år snart och ganska självgående....så jag känner att jag mpr bättre av att vara hemma.
    Får man åka hem tidigt med nr 2 ?????

• Svar på tråden Varför får jag åka hem när jag vill från BB???
  • viseversa

om allt är bra med bebisen och dig så får du åka hem tidigt om du vill det.

• MissLillan

om allt har gått bra så får man väl det

• Anonym

skönt att höra..tack...

Men är man knäpp som vill åka hem så fort????

• logg81

Du får väl i teorin åka hem direkt om du vill.

De flesta av mina kompisar har åkt hem efter fikat på förlossningen. Läkarundersökningen har de åkt tbx till bb efter några dagar för att göra.

Jag blev tvingad att vara kvar på bb i 3 dagar. Fick visserligen eget rum men det var hemskt att vara själv så länge. Till slut fick jag nog och begärde hemgång på egen risk.
    Hade det varit tösen som var sjuk så hade jag självklart stannat tills hon var frisk igen.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Anonym (e)

Om allt är bra så får man åka hem efter 6 timmar i det län jag bor. Själv bleb jag snittad å var tvungen å stanna tills allt var ok, som minst 48 timmar stod det i reglerna, emn stannade knappt det. Kämpade så jag fick åka tidigare å allt har gått bra hemma. Gillar inte heller sjukhus.

• sandra  1986

här i Gävle vet jag att man måste vara kvar i minst 6 timmar i alla fall! Om allt är bra med min bebis tänker jag packa mig hemåt den minuten jag får! Jag låg på BB 3 dagar förra gången och jag vill verkligen inte ligga kvar där denna gång... så nej jag tycker inte att du är knäpp! i så fall så är jag också knäpp!

• Anonym

därför är det bättre att en annan tjej får min plats 6 tim är det här med i Göteborg.
    så jag menar vad kan vara fel i att åka hem tidigt????Alla i släkten är emot mej....även min bm.......

• Anonym

sandra 1986 skrev 2009-02-23 09:56:16 följande:

här i Gävle vet jag att man måste vara kvar i minst 6 timmar i alla fall! Om allt är bra med min bebis tänker jag packa mig hemåt den minuten jag får! Jag låg på BB 3 dagar förra gången och jag vill verkligen inte ligga kvar där denna gång... så nej jag tycker inte att du är knäpp! i så fall så är jag också knäpp!
    låg också 3 dagar första gången....
    o jag känner också att så fort det gått 6 tim så åker jag heeeeem
  • Anonym (Moster)

Min syster fick stanna på sjukhus 3 dagar med sin första. Men andra barnet kom hon hem samma dag, fick dock vänta flera timmar för att bli utskrivna. Så om du känner att du orkar åka hem samma dag, så får du ju det.

• Bonanza

Min dotter föddes kl. 20.00, jag åkte på operation efteråt och vi kom upp till avdelningen runt 23. Jag sade att jag ville bli utskriven efter ronden dagen efter...

Men det fick jag minsann inte. De tvingade mig att stanna kvar efteråt, även fast jag hatar att ligga på BB.

I alla fall: var tydlig med vad du vill. Och hoppas att du får det bra, oavsett när du får åka hem!

Svar på tråden Varför får jag åka hem när jag vill från BB???