• ajmaj

Två skötbord?

Hej, jag måste fråga:
    Ni som bor i hus med två våningar - har ni ett skötbord på varje våning?
    I vårt hus finns kök, vardagsrum och badrum på bottenvåningen - sovrum och badrum på övervåningen.
    I badrummet nere har vi satt ett vägghängt skötbord.
    Men sen slog det mig att man kanske inte vill springa ner mitt i natten och byta blöja.
    Nu blev detta en jättediskussion mellan mig och maken, så jag undrar:

Hur gör ni andra? :)

Jag tänkte att man kanske kunde ha ett mindre skötbord uppe, med bara det nödvändigaste, men att man främst använder det på nedervåningen (eftersom det är där man är mest under dagtid).

• Svar på tråden Två skötbord?
  • Sencha

Vi har ett på var våning. Det fina, rejäla, med byrå under, står däruppe i bebisens sovrum. Används nästan bara på nätterna. Där nere har vi ett Sniglar.

Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
  • olandstoken

min tanke är att när det är blöjbyten mitt i natten (kissblöja) så byter man i sängen för att slippa gå upp. nu har vi bara 1 våning, men att ha två känns lite mycket...

• Dellan

vi har bara på WC och byter man på natten (händer inte alltför ofta) så endera traskar man ner eller så byter man i sängen för att inte väcka upp den lill* har bara ngra våtisar brevid sängen i nödfall.. Finns mycket roligare prylar å kasta pengar på

(¯`°?.¸ ღ♥ GRAVID BF 090318 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ajmaj

Ja, alltså jag vet ju inte ens hur ofta man brukar behöva byta på natten. :)

Dellan skrev 2009-02-23 10:50:58 följande:
    vi har bara på WC och byter man på natten (händer inte alltför ofta) så endera traskar man ner eller så byter man i sängen för att inte väcka upp den lill* har bara ngra våtisar brevid sängen i nödfall.. Finns mycket roligare prylar å kasta pengar på
  • Schnooglewookiemush
    ajmaj skrev 2009-02-23 10:51:56 följande:
    Ja, alltså jag vet ju inte ens hur ofta man brukar behöva byta på natten. :)
    Det är onödigt att byta på natten, så länge blöjan inte läckt eller  bebisen har bajsat.
  • Pernilla3

Vi har två våningar: kök, bebis sovrum och vårt sovrum där nere och badrum. Där uppe har vi vardagsrum, och två sovrum som flickorna har. Har skötbord där nere endast. Yngsta tjejen är 17 månader och henne har vi gått ner med vid blöjbyten, även de nätter som behövts. Har gått jättebra. Känns lite onödigt med två skötbord, så stort är ju inte vårat hus ändå =)

• norgesessan

Vi har två blöjbytestationer, ena i sovrummet. Där har vi ett skötunderlag från ikea som ser ut som en nalle, blöjor och våtservetter. skötunderlägget viks ihop.
    Andra stationen är i storarummet, där är det den upplåsbara vita skötbädden från ikea på mitt skrivbord, blöjor och en våtservettburk jag lägger i en massa torra papperstvättlappar jag har våtat och kramat ut. Det fungerar utmärkt, badrummet är så litet att det är inte plats till nåt där..HAde ett vägghängt skötbord till ettan över badkaret, men det blev bara fuktigt av duschen.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Byter bara bajsblöjor på natten, än så länge bajsar hon varje natt...(3 veckor)

• norgesessan

Bor förresten inte i hus, men bytte på två olika platser, så jag svarade endå Hos mina föräldrar som bor i hus ligger det handduk och skötsaker på båda badrummen (ett på varje våning)

• Ejin

jag bor exakt så som du beskriver..... vi har en skötbädd på bänken vi har där nere... det är även en tvättstuga nämligen... sen har vi ett skötbord i hennes rum där uppe... som aldrig används... istället har vi en till skötbädd i sovrummet som vi byter på nattid... fast oftast byter vi inte så många blöjor då längre.,.. o byter vi så e de kiss o då byter vi i sängen...
    smidigast är att köpa en uppblåsbar sköttbädd från ikea.. billigt och bra... o sen kan man ha den överallt... man kan lika gärna byta på golvet....

• ajmaj

Tack för alla svar! Jag tror vi börjar med ett skötbord, så får vi lösa det efterhand. :)
    Att ha en liten skötbädd eller liknande är ju en bra idé.

Svar på tråden Två skötbord?