• LillaMandarin

hur länge sitter nackspärr i?

Hej!
    Jag har haft en sån fruktansvärd huvudvärk till och från i 1 vecka nu. Alvedon hjälper inte ett knysst tyvärr. Nu har jag blivit stel i nacken också men det har kanske ett samband? Min fråga är hur länge brukar nackspärr sitta i på ett ungefär?

• Svar på tråden hur länge sitter nackspärr i?
  • Ilonasmamma

de ggr jag haft så vara det några dagar men avtar hela tiden.

det är lite olika

• nickefiki

Har du huvudvärk, och sedan stel i nacken, så måste du in till sjukvården.

• Mimmi P

Det beror nog på hur stel du är och vad du gör för att bli av med det. Det bästa är om du kan ta dig till en naprapat eller liknande som kan hjälpa dig att få loss den värsta stelheten sen brukar det vara bra att försiktigt stretcha den stela muskeln.

För min del brukar det bara bli värre och värre när det börjar med huvudvärk och sen går över till stelhet i nacken. Problemet är ju att du har ont och då spänner dig och då får du mer ont och spänner dig ännu mer osv. har det hänt nåt speciellt som du spännder dig för? Det låter verkligen som spänningshuvudvärk med medföljande stelhet i nacken. Vill inte vara negativ men jag kan få sjok där jag har spänningshuvudvärk och ont i nacke/axlar i flera veckor i sträck om jag inte tar tag i det.

Det du behöver är att slappna av vilket kan vara svårt att lyckas med på egen hand när det väl satt sig. Naprapat eller massage är mitt råd.

• LuViGli

Prova Ipren! För att börja med. Om du inte är gravid..
    Du kanske inte har nackspärr.. Det brukar komma plötsligt och då kan man inte röra på huvudet alls, vanligtvis åt ett håll. Det bästa att du ringer sjukvårdsrådgivningen! Eller gå till apoteket och fråga där.

• nickefiki

Det är lugnt. De ger dig tid hos sjukgymnast, som lär dig att slappna av och så blir du frisk. Jag gick flera månader med mina besvär innan jag ringde och fick hjälp.

• LillaMandarin

Jag ska prova ipren också då, för jag är inte gravid.
    Näe det är ju inte säkert det är nackspärr, jag kan ju kolla åt sidorna försiktigt men det gör ont. Känns som det bränner i hela nacken bara ??

• LuViGli

Alvedon brukar inte vara något för mig när jag har huvudvärk, men nu är jag gravid och kan inte ta Ipren..
    Men ja, prova det (Ipren är inflammationsdämpande också)i typ två dagar och om värken inte ger sig ring Sjukvårdsrådgivningen eller din vårdcentral. Lycka till!

Svar på tråden hur länge sitter nackspärr i?