• Lukka

Någon som vill spåna om hundservice med mig?

Är sjukskriven och funderar på att hänga upp en annons för att erbjuda hundpromenader. Vad bör jag tänka på tycker ni? hur mycket kan man ta i betalt för en promenad (30 alt. 60 min)? En sak som jag funderar på är hur folk som jobbar heltid ska kunna ha nytta av det hela om jag inte kan komma in och ta ut hunden..? De lär ju knappast ge min en nyckel till huset.. Hmm.. vet egentligen inte vad jag ska skriva i annonsen... Jag har möjlighet att promenera med ca 1 hund per dag och då bara mellan kl 09-13. Tror ni att man kan skapa något vettigt ur dessa förutsättningar? Tänk om det är många som ringer! Hur ska man kunna välja EN hund då? Hmm.. någon som vill brainstorma lite runt detta med mig och komma på en vettig lösning och vad jag kan skriva i annonsen? Behöver detta i min vardag innan jag går under av tristess! Tack på förhand.

• Svar på tråden Någon som vill spåna om hundservice med mig?
  • ming

Du vill inte bli dagmatte då, istället? Vid tiden mellan 9-13? Då kan ju personen lämna hunden på förmiddagen och hämta den senare.

• Lukka

Jag kan inte ha hunden hemma hos oss p.g.a. våran katt. Tror inte heller att min man skulle uppskatta idén

ming skrev 2009-02-23 12:48:11 följande:
    Du vill inte bli dagmatte då, istället? Vid tiden mellan 9-13? Då kan ju personen lämna hunden på förmiddagen och hämta den senare.
  • Lukka

Tack för tipset!!

köttbullelydnad skrev 2009-02-23 13:17:05 följande:
    Kontakta www.dogwalking.se så kan jag lova att du får bra svar på alla dina frågor
  • Lukka

På Island

Mistys Daisy skrev 2009-02-23 13:44:24 följande:

Var bor du?
  • Lukka

Nämen är det inte Sandra som har Daisy (och även Misty) som jag djurtolkade? Hoppas att det är OK att jag frågar

Mistys Daisy skrev 2009-02-23 13:44:24 följande:

Var bor du?
  • Mistys Daisy
    Lukka skrev 2009-02-23 13:46:32 följande:
    Nämen är det inte Sandra som har Daisy (och även Misty) som jag djurtolkade? Hoppas att det är OK att jag frågar Mistys Daisy skrev 2009-02-23 13:44:24 följande:
    HUR LITEN ÄR VÄRLDEN?!!!!

JAPP , det är vi!!
    Hur har du det?!!!
  • Lukka

Vad kul att hitta er här!! Tja, det är hopp om livet.. utbränd och sjukskriven just nu .. inte så kul.. hur har ni det då??

Mistys Daisy skrev 2009-02-23 13:51:49 följande:

HUR LITEN ÄR VÄRLDEN?!!!! JAPP , det är vi!! Hur har du det?!!!
  • Mistys Daisy

Usch, det låter inge vidare!!!
    Förstår att du vill ha lite sysselsättning!
    Och detta är väl en jättebra ide!!!
    Hade jag bott på Island hade du fått promenera med Daisy!
    Du vet, hon gillar ju inte ensamheten den lilla rackarn!
    Fast så e hon aldrig själv heller.....

Vart ute på en lång promenad i snön så nu ligger vi bara och slappar!
    Njuter av livet!

Vad står Lukka för?
    Mistysdaisy säger ju sig självt!

• Lukka

Vi jobbar på att flytta till Sverige. Hoppas att det blir snarare förr än senare Hade gärna gått ut med din Daisy, är så hundsjuk just nu. Var i Sverige nyligen och passade på att ta en långpromenad i snön med min son och min pappas schäfer! Supermysigt

Lukka betyder "Lycka" på isländska men en del här använder det också som ett smeknamn. Själv är det ett "nickname" som jag brukar använda istället för mitt namn på nätet

Mistys Daisy skrev 2009-02-23 14:07:50 följande:

Usch, det låter inge vidare!!! Förstår att du vill ha lite sysselsättning!Och detta är väl en jättebra ide!!!Hade jag bott på Island hade du fått promenera med Daisy!Du vet, hon gillar ju inte ensamheten den lilla rackarn! Fast så e hon aldrig själv heller..... Vart ute på en lång promenad i snön så nu ligger vi bara och slappar! Njuter av livet! Vad står Lukka för?Mistysdaisy säger ju sig självt!
  • Lukka

Blev lite fel där.. Skulle stå: "För mig är det ett "nickname"..."

Lukka skrev 2009-02-23 14:14:41 följande:
    Vi jobbar på att flytta till Sverige. Hoppas att det blir snarare förr än senare Hade gärna gått ut med din Daisy, är så hundsjuk just nu. Var i Sverige nyligen och passade på att ta en långpromenad i snön med min son och min pappas schäfer! Supermysigt Lukka betyder "Lycka" på isländska men en del här använder det också som ett smeknamn. Själv är det ett "nickname" som jag brukar använda istället för mitt namn på nätet Mistys Daisy skrev 2009-02-23 14:07:50 följande:
  • Mistys Daisy
    Lukka skrev 2009-02-23 14:14:41 följande:
    Vi jobbar på att flytta till Sverige. Hoppas att det blir snarare förr än senare Hade gärna gått ut med din Daisy, är så hundsjuk just nu. Var i Sverige nyligen och passade på att ta en långpromenad i snön med min son och min pappas schäfer! Supermysigt Lukka betyder "Lycka" på isländska men en del här använder det också som ett smeknamn. Själv är det ett "nickname" som jag brukar använda istället för mitt namn på nätet Mistys Daisy skrev 2009-02-23 14:07:50 följande:
    Hoppas du blir bättre snart och hittar 
     någon vovve att gå ut med!
  • Lukka

Tack ska du ha! Vore det inte för flytten skulle jag skaffa egen nu. Har blivit riktigt förtjust i Siberian Husky bl.a. Men än så länge får jag hålla mig till drömmarna Fortsatt lycka till med dina vovvar. Sköt om er så gott!

Mistys Daisy skrev 2009-02-23 14:17:05 följande:

Hoppas du blir bättre snart och hittar  någon vovve att gå ut med!
  • hmcc

Är du sjukskriven och tar betalt kan du åka dit om folk börjar luska i det hela.

Om det finns dom som lever på det och får reda på det så lär dom bråka rätt snabbt.

• Lukka

Jag tänkte absolut inte LEVA på pengarna utan mer få en slant för besväret, hehe, eller hur jag ska uttrycka mig. Det är väl inte värre än de som annonserar att de vill städa andras hem eller vad som helst.

hmcc skrev 2009-02-23 17:43:11 följande:
    Är du sjukskriven och tar betalt kan du åka dit om folk börjar luska i det hela.Om det finns dom som lever på det och får reda på det så lär dom bråka rätt snabbt.
  • FlushochLegolina

Är du sjukskriven och tar betalt kan du åka dit om folk börjar luska i det hela. Om det finns dom som lever på det och får reda på det så lär dom bråka rätt snabbt.
    Man får ju faktiskt tjäna en liten del när man är sjukskriven också bara man talar om för FK att man kommer göra det.
  • hmcc

FlushochLegolina skrev 2009-02-23 18:08:07 följande:

Man får ju faktiskt tjäna en liten del när man är sjukskriven också bara man talar om för FK att man kommer göra det.
    Ja gör man det så blir man av med lite av pengarna men det kan det vara värt.

Hur reagerar jobbet man är sjukskriven ifrån?

Känner en som blev avslöjad pga extrainkomst och det blev sura pengar att betala tillbaka.
Svar på tråden Någon som vill spåna om hundservice med mig?