Fackförbund?
Hej!
Jag undrar om det är någon här som vet hur jag ska göra för att få reda på vilket fackförbund jag tillhör, eller så kanske det rent av är någon här som vet vilket fackförbund jag tillhör? Sen undrar jag hur jag gör för att få reda på vad mitt löneavtal ligger på enligt kollektivavtalet?
Jag ska börja jobba på ett företag som heter QMP som står för Quality Maintenance Partner AB och dem sysslar med ingenjörs- tillverknings- underhålls- och drifttjänster till läkemedelsindustrin.
Jag ska jobba där som lagersamordnare vilket innebär att jag ska ha ansvar för ett lager med massa olika saker som det kommer in beställningar på. Och varje gång det kommer in en beställning på en specifik sak så ska jag sätta ihop den saken, lägga den i en kartong och lägga kartongen på en hylla och sen föra ett register på datorn på vilken hylla varje kartong ligger. Så att jag sen vet var kartongen är när personerna som ska ha grejorna kommer och vill hämta ut sina saker. Då hjälper jag till att köra ut lådorna/lådan med en pirra till deras bil och sen går jag in och tar bort det ur registret.
Jag har varit in på LOs hemsida och försökt lista ut vilket förbund jag tillhör och det enda jag kom fram till var att jag skulle tillhöra handels eftersom jag är en slags lagerarbetare, men jag vet inte om det stämmer eftersom QMP håller på med ingenjörs- tillverknings- underhålls- och drifttjänster till läkemedelsindustrin. Det jag ska jobba med är en ny tjänst som dem inte har haft förut.
Så om det är någon här som kan lista ut vad jag tillhör för fack (ut efter den här arbetsbeskrivningen) och vilket kollektivavtal jag går under så skulle jag vara jätte tacksam för den hjälpen