• Hanniz84

Gravid i v19... hur mkt känner ni av graviditeten o bebisen?

själv känner jag mej mkt ogravid.. :)
    börjar funderar på vad som finns där inne egentligen.. o lagom nojjig inför mitt RUL imorrn..

nånting har jag känt, men jag kan inte avgöra om det är bebis lr tarmar som bubblar...

så.. Hur känner ni!?

• Svar på tråden Gravid i v19... hur mkt känner ni av graviditeten o bebisen?
  • Nitrogen

Jag känner mig inte alls gravid mer än att magen växer och att det faktiskt är något som trycker på inifrån ibland. Jag har mått oförskämt bra hela graviditeten än så länge ska jag väl säga för jag har en bit kvar. Är i V.22+2 nu så det är en liten bit kvar men om resterande veckor går lika fort som det har gjort hittills så sitter jag snart där med en bebis på armen =)

• Lyckoprinsessan

Jag är i vecka 17+3 och känner ingenting. Kanske något svagt vid något tillfälle men det är svårt att avgöra om det är bebisen eller bara magen som bubblar. har också mått väldigt bra hela graviditeten. Inget illamående utan bara trötthet i början. Längtar efter att känna mer, det är svårt att tro att det är någon därinne. Har dock fått höra på senaste ultraljudet att jag har moderkakan framtill och då känner man inte sparkar lika bra.

• JKF

Jag är i v. 18 och jag känner mig inte heller särskilt gravid än, om man inte räknar med illamående och halsbränna Visserligen har magen börjat växa lite nu, men inte så mycket. Några dirketa sparkar kan jag inte påstå att jag känner, mera lite diffusa rörelser.
    Ser fram emot UL nästa vecka.

• Innna

Jag kände min första ordentliga spark förra veckan och jag går in i vecka 26 på onsdag, innan dess va jag också skit nojjig... Trodde hela tiden att nåt va fel för att jag inte kände nånting, mådde precis som vanligt, innan man vart gravid. Förrutom den växande magen...

Men nu börjar det bli lite roligt att va gravid, när tom min kollega idag fick känna en spark.

• Hulegården

har gått in i vecka 20 med mitt 3:e barn, magen väger men jag kan inte säga att jag känner så mycke "sparkar" men det kommer väl.......Foglossning har jag iallafall så¨de räcker o blilr över !

• mmelody

Jag är i v.17 nu, ska på UL nästa vecka. Har ej känt något än, man blir ju orolig då ;(

• evaviola

Är i v 19 och har mått ganska ok tills nu då jag i stort sett har sammandragningar heela tiden Gör inte ont men är skitjobbigt o jag blir jättetrött av det. Har käänt bebisen sen v 14-15 ungefär, men så är detta mitt andra barn också.

• Hanniz84

idag på RUL fick jag svar på varför jag inte känner så mkt...
    har moderkakan i framvägg..

o jag trodde ju att jag hade en väldigt lugn bebis där inne.. men gud va hon for runt idag :) blev bara 2 bilder som gick att använda...

• GullpuckotMe

Hej! Jag är gravid i vecka 19 med twins :) Jag är med osäker på om det är bebbarna jag känner eller om det bara e "gaser" hehe!

Ska på RUL imorgon så hoppas dom mår bra o att vi får veta könen då =)

• Entvåtre

jag har precis gått in i vecka 20 och den senaste veckan har jag känt små knuffar från magen. det här är mitt tredje barn och jag har känt ganska sent med alla.

• BalthazarsFru

Är i vecka 19 nu, känner små sparkar någon gång varje dag nu =) det är så underbart!

• Fru Åkesson

Är i vecka 21 imorgon ochh ar känt buffar sen vecka 16 och sen vecka 17 har jag känt små sparkar varje dag och dom bara ökar i styrka! =o) Kan tillägga att jag har moderkakan i framvägg...

Mår hur bra som helst! Var illamående fram till vecka 11, och så runt vecka 13-15 spände det och drog ganska mycket runt livmodern. Men som sagt mår kanon!

Vårt mirakel beräknas titta ut 15 juli 2009
  • Ruffa Tuffa

Är i vecka 19 och visst märks det. Inte så att knatten inne i magen märks så mycket, har känt någon lätt buff (fast den levde runt på ultraljudet). Utan det som märks mest är kroppen, magen känns väldigt "gravidig" och har vuxit till sig.. Men det som märks tydligast är livmodern tycker jag. Börjar att kännas lite hårdare och det är mycket obekvämare att böja sig ner. Märks att den växer så att det knakar.

• josan

Jag är också i vecka 19 och har moderkakan i framvägg. Den här veckan är det som att bebisen vaknade till lite eller helt enkelt blev tillräckligt stor för att jag ska kunna känna den tydligare.
    Det känns lite som en pingisboll som far omkring i magen. Och ibland som en kattunge som ligger där inne och spinner. Om jag inte hade varit på UL i måndags och faktiskt sett bebisen som bor därinne så hade jag blivit lite orolig :) pingisboll och kattunge. jahaja.

• Lyckoprinsessan

Jag är nu i v 18+1 och känner inte mycket, har anat något ibland som känns som något annat än gaser
    har också moderkakan i framvägg och längtar efter att känna mer...

• AlltidTillsammans

jag har precis börjat känna bebis i veckan och det är så häftigt, det fladdrar till o puttar till ibland, men känner inte mycket mer. Mår lite illa ibland, och trött jämt. Ännu tröttare nu än innan. Men det är nog ingen fara, v 19 är inte så långt heller, snart känner du massa kickar, oroa dig inte för ul, det kommer gå så bra.

Svar på tråden Gravid i v19... hur mkt känner ni av graviditeten o bebisen?