• Solaris

Mallorca i sommar med med en 2-åring och en 5 -månaders?

Vi funderar och smått planerar för att åka på en veckas semester till Mallorca i början på augusti. Vi kommer att åka regulgärflyg  då mannen har en hel del Eurobonus-poäng som ska utnyttjas, därför vill jag gärna ha lite tips på vilka orter samt barnvänliga hotell.
    Vi har funderat på Alcudia( var där på semester själv som barn) men det tar så lång tid att ta sig från flygplatsen och dit att vi funderat lite på Playa del Palma, någon som rest dit med barn? hur är stärnderna där och finns det barnvänliga hotell där?

Annars vad finns det annars för barnvänliga semesterorter påMallorca som inte ligger alltför lång restid från flygplatsen?

• Svar på tråden Mallorca i sommar med med en 2-åring och en 5 -månaders?
  • lillvilda

ja får återkomma efter påsk vi åker med en 6 månaders och en 2 åring runt i medelhavet i påsk och ska ta en snabb visit på mallorca. 

Hoppas du får bra tips från någon som varit där redan.

♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
  • Solaris
    lillvilda skrev 2009-02-23 14:03:37 följande:
    ja får återkomma efter påsk vi åker med en 6 månaders och en 2 åring runt i medelhavet i påsk och ska ta en snabb visit på mallorca.  Hoppas du får bra tips från någon som varit där redan.
    Du får  mer än gäran skriva och berätta hur ni hade det, efter Påsk!

Någon annan som redan varit där?
  • nyssa

Vi har varit i Alcudia 2 år i rad. Perfekt m småbarn! Välj ett hotell nära stranden som är lååånggrund o barnvänlig.

• HeartsOnFire

Hej!
    Vi ska till Mallorca Alcudia med våran son som då kommer vara 1 år och 4 månader i juli.
    Kan tyvärr inte tipsa om några ställen nu, men berättar gärna hur vi hade det när vi har varit på våran resa.

• Lizette4barn

Vi har varit til playa de palma flera gånger. Det är jättebra där, och underbar lång sandstrand. Härlig strandpromenad. Och lätt att ta sig in med buss till underbara Palma. Det är ju väldigt skönt med nära till flygplatsen. Royal Christina är ett kanonhotell med aktiviteter och underhållning på kvällen.

• Solaris
    Lizette4barn skrev 2009-02-24 10:34:38 följande:
    Vi har varit til playa de palma flera gånger. Det är jättebra där, och underbar lång sandstrand. Härlig strandpromenad. Och lätt att ta sig in med buss till underbara Palma. Det är ju väldigt skönt med nära till flygplatsen. Royal Christina är ett kanonhotell med aktiviteter och underhållning på kvällen.
    Tack  för tipset!!!!
    Var inne på Vings hemsida och hittade detta hotellet, måste fråga , åkte ni charter lr regulärrt dit?
    isåfall var mn tvungen att betala i förskott? lr räckte det med kredikortsnr lr en deposition?
  • Corretje

Det tar bara 35-40 minuter till alcudia från flygplatsen... Och det är nog det mest barnvänliga stället. Men det finns ju många andra ställen som är bra med! Playa de Palma är säkert jättebra.

• VeraMia

Hej!

Har varit på Mallorca ett flertal gånger och älskar den ön=).
    Ska dit för första gången med mina 2 barn (1 och 2,5 år gamla) i maj och då ska vi bo i Cala Vinas (ligger ca 3 km från Magaluf). Tycker personligen mest om Palma Nova.. Rent och fräscht på stränderna och nära till Palma (+flygplatsen). Även nära till "Marineland" där man kan se delfinshow mm.
    Alcudia är ju barnvänligt men när jag var där sist fick jag intrycket av en ansjovisburk, folk överallt och smutsigt på stranden:(.
    I Playa de Palma var det längesedan jag var och då bor man ju väldigt nära underbara Palma..... (Har för mig att det vimlade av tyskar där för ca 15 år sedan, men det behöver väl inte vara ngt hinder)

Lycka till och ha en härlig semester!!

• HeartsOnFire

VeraMia skrev 2009-02-25 06:39:04 följande:

Hej!Har varit på Mallorca ett flertal gånger och älskar den ön=).Ska dit för första gången med mina 2 barn (1 och 2,5 år gamla) i maj och då ska vi bo i Cala Vinas (ligger ca 3 km från Magaluf). Tycker personligen mest om Palma Nova.. Rent och fräscht på stränderna och nära till Palma (+flygplatsen). Även nära till "Marineland" där man kan se delfinshow mm.Alcudia är ju barnvänligt men när jag var där sist fick jag intrycket av en ansjovisburk, folk överallt och smutsigt på stranden:(. I Playa de Palma var det längesedan jag var och då bor man ju väldigt nära underbara Palma..... (Har för mig att det vimlade av tyskar där för ca 15 år sedan, men det behöver väl inte vara ngt hinder)Lycka till och ha en härlig semester!!
    När var du i Alcudia?
  • VeraMia
    Svar på #10
    Det var iofs 5 år sedan så det har säkert blivit bättre...:). Det är väldigt långgrunt så barnvänligt är det iallafall. Och jag har kompisar som älskar Alcudia... Smaken är som baken;). Ni får det säkert jätte bra!
  • HeartsOnFire

VeraMia skrev 2009-02-25 10:45:24 följande:

Svar på #10Det var iofs 5 år sedan så det har säkert blivit bättre...:). Det är väldigt långgrunt så barnvänligt är det iallafall. Och jag har kompisar som älskar Alcudia... Smaken är som baken;). Ni får det säkert jätte bra!
    Okej, ja 5 år är ju ett ganska bra tag sedan. Jag har bara hört gott om det stället så det blir nog jättebra. =)
  • Corretje

Det brukar vara fint och städat på alcudia stranden, man ska hålla sig en bit från hamnen bara! Det är ganska mycket skandinaver i alcudia, eller det är väldigt blandade folk där men skandinaverna tycker ofta om alcudia. Andra ställen på ön är mer invaderade av tyskar eller engelsmän. Om det nu spelar någon roll...
    Jag kanske låter som en förespråkare för alcudia haha, men inte alls, älskar hela ön. Bor i alcudia...

• Puffalina

VeraMia skrev 2009-02-25 06:39:04 följande:

Hej!Har varit på Mallorca ett flertal gånger och älskar den ön=).Ska dit för första gången med mina 2 barn (1 och 2,5 år gamla) i maj och då ska vi bo i Cala Vinas (ligger ca 3 km från Magaluf). Tycker personligen mest om Palma Nova.. Rent och fräscht på stränderna och nära till Palma (+flygplatsen). Även nära till "Marineland" där man kan se delfinshow mm.Alcudia är ju barnvänligt men när jag var där sist fick jag intrycket av en ansjovisburk, folk överallt och smutsigt på stranden:(. I Playa de Palma var det längesedan jag var och då bor man ju väldigt nära underbara Palma..... (Har för mig att det vimlade av tyskar där för ca 15 år sedan, men det behöver väl inte vara ngt hinder)Lycka till och ha en härlig semester!!
    Känns som att jag kunde skrivit inlägget här!!!

Jag gillade heller inte Alcudia. Förstår faktiskt inte vad som är så bra med stället. Iofs var jag där utan barn och det var 6-7år sen men ändå...
    Jag gillar Palma Nova bäst. Nära till flyg och Palma. Dock kanske det kan vara lite väl röjigt beroende på var man väljer att bo. Playa de Palma har jättefin strand men när vi var där var det smockfullt med fulla tyskar. Precis överallt. Å menyerna på en del resturanger fanns bara på tyska, inte ens på engelska..så jag gissar att det är tyskarnas nummer1.

Jag skulle valt Palma Nova.
Svar på tråden Mallorca i sommar med med en 2-åring och en 5 -månaders?