• Snowstorm

Skor - vad har ni på fötterna ni som har kontorsjobb???

Har precis slängt mina gamla Birkenstock som jag haft i åratal. Är jättenöjd med dem, funderar på att köpa ett par nya. Vilka affärer säljer dem?

Eller har ni nåt annat bra tips?? Står ett par timmar varje dag så vill att de ska vara bra för fötterna o ryggen.

• Svar på tråden Skor - vad har ni på fötterna ni som har kontorsjobb???
  • Caranlachiel

Usch nej, inga sandaler eller tofflor för mig! Har alltid på mig samma skor som annars, om jag inte har jättetjocka vinterskor för då blir det lite för varmt. Har gärna klackskor, men inte nu när jag är gravid.

Vecka 37 - and counting! (BF 21 mars)
  • skorpionen80

Jag har på mig samma skor som vanligt, men jag står/går inte alls mycket på jobbet.

Ska köpa ett par MBT-skor nu, så de kommer jag ju ha på jobbet också när snön smält.

• rosyposy

Jag har samma skor som jag har på mig ute, på mitt kontor är det alltid väldigt kallt då det ofta står dörrar öppna till vår verkstad och material-lager så det funkar bra. Men på tidigare arbetsplatser där inomhusklimatet varit normalt så har jag haft ett par innomhus-skor dvs ett par högklackade stövlar eller skor.

• Airlee

Jag brukade ha skor med klack och när jag var tvungen att stå eller gå någon längre stund så hade jag ett par enkla svarta ballerinas i mjukt skinn liggandes på kontoret som jag tog på mig i stället. Sandaler hade inte funkat med vår dresscode. Men titta i någon hälsokostaffär om du behöver riktigt fotvänliga skor, de brukar ha en hel del att välja på!

• Walk on by

sockor med kul motiv på. Det skär sig så bra mot alla mörka kostymer

• tinna

Nu när det är vinter och kallt så har jag sandaler på kontoret för att inte gå i vinterstövlarna inomhus. Men trivs egentligen inte alls i det, går helst i skor med klack, känns bäst så i kontorsmiljö tycker jag. Vi har dock ingen dresscode för oss som inte syns i offentligheten men jag tycker ändå att det är snyggast med en klacksko.

• Bonanza

Ett par snygga pumps som jag enbart har på kontoret. Byter från tjocka vinterstövlar när jag kommer dit.

• Snowstorm

Ja jag vill helst inte heller ha sandaler, även om vi inte har någon dresscode. Man känner sig lite nerklädd när man har sandaler. Men vill ju ha ett par sköna som är bra för ryggen oxå, eftersom jag står ganska mkt...jag kanske inte är så lätt att kombinera skönhet med nåt som är bra för ryggen..

• Duckan74

Inga sandaler eller tofflor välkomna på mitt jobb. Har olika skor beroende på klädsel och årstid, men tex pumps eller stövlar.

• Airlee
    Snowstorm skrev 2009-02-23 19:14:53 följande:
    Ja jag vill helst inte heller ha sandaler, även om vi inte har någon dresscode. Man känner sig lite nerklädd när man har sandaler. Men vill ju ha ett par sköna som är bra för ryggen oxå, eftersom jag står ganska mkt...jag kanske inte är så lätt att kombinera skönhet med nåt som är bra för ryggen..
    Nej det är inte lätt. Men som sagt, kolla i någon större hälsokostaffär. Jag har sett neutrala, snygga skor i deras skyltfönster så helt omöjligt ska det väl inte vara.
  • Fratris

När jag deltidsjobbade på kontor hade jag alltid höga stilettklackar - man ska ju passa på när man har ett jobb där man mest är stillsittandes!

Så jäkla snyggt

• Fratris

(gick i ballerinor till jobbet, bytte till klackar där)

• Balehead

Jag sitter mest hela tiden, så jag passar på att ha snygga klackskor som jag inte kan ha annars. Pumps, stövlar, stövletter - whatever. Och så har jag ett par bekväma skor här som jag kan svida om till om jag vill ta en promenad på lunchen.

• ajmaj

Foträta Eccoskor. Osexiga som fan, men såå sköna!
    De funkar dessutom till det mesta, även kjol.

• Anna Collovin

Högklackat passar också till det mesta

ajmaj skrev 2009-02-24 11:47:52 följande:
    Foträta Eccoskor. Osexiga som fan, men såå sköna!De funkar dessutom till det mesta, även kjol.
  • ajmaj

Javisst, och om jag hade använt högklackat på jobbet så hade jag svarat det.

Anna Collovin skrev 2009-02-24 12:05:17 följande:

Högklackat passar också till det mesta
  • Anna Collovin

Förlåt

ajmaj skrev 2009-02-24 12:07:55 följande:
    Javisst, och om jag hade använt högklackat på jobbet så hade jag svarat det.Anna Collovin skrev 2009-02-24 12:05:17 följande:
Svar på tråden Skor - vad har ni på fötterna ni som har kontorsjobb???