• villemina

Köpa barnvagn på delbetalning...?

Behöver verkligen en barnvagn och har hittat den jag letar efter på nätet. Har inte alla pengar just nu, det är det enda problemet...
    Man kan välja delbetalning, det hade varit bra att dela upp betalningen på 2 månader.
    Någon här som gjort det...?

• Svar på tråden Köpa barnvagn på delbetalning...?
  • villemina

Knäpp fråga, kanske. Ingen vill väl erkänna det ändå.
    Jag skäms inte i alla fall!

• litenskatt

Folk delbetalar datorer, mobiltelefoner, platt-tv.. så varför inte? :)

• TUA

Barnens hus går det ju att delbetala vagn på.

• villemina

TUA skrev 2009-02-23 16:04:09 följande:

Barnens hus går det ju att delbetala vagn på.
    Ja, det funkar på den sidan jag vill beställa vagnen på också. Frågan är bara om jag "vågar".
    Tycker det känns lite "B" att köpa grejer på avbetalning och gör det aldrig annars. Men nu har jag alltså hittat vagnen med stort V och vill ha den!!!!! Hade funkat kalasbra att dela upp betalningen på 2 månader.

Velar lite...
  • TUA

men kör på! vaddå,ingen vet ju om det ändå,står ju inte på vagnen om att du isf del betalat den. 

• Tankgirrrl

ska man skämmas för att man delbetalar?

• HWikström

Men herre gud vilken fix idé, att skämmas över delbetalning. Vi köpte vår vagn på avbetalning eftersom den kostade 8000 kronor och vi inte hade de pengar precis då. Fick en betalnings plan på 12 månader men betalade av den efter 3. Riktigt smidigt var det!Jag skäms inte alls för det. Att betala 8000 på ett bräde känns faktiskt i plånboken.

• villemina

HWikström skrev 2009-02-23 18:15:20 följande:

Men herre gud vilken fix idé, att skämmas över delbetalning. Vi köpte vår vagn på avbetalning eftersom den kostade 8000 kronor och vi inte hade de pengar precis då. Fick en betalnings plan på 12 månader men betalade av den efter 3. Riktigt smidigt var det!Jag skäms inte alls för det. Att betala 8000 på ett bräde känns faktiskt i plånboken.
    Vad härligt! Ja, barnvagn är ju nåt man verkligen måste ha, tycker jag, så jag kör på det!

Tack för alla svar!
  • TUA

vad blir det för en vagn då och varifrån?

• villemina

TUA skrev 2009-02-23 20:36:30 följande:

vad blir det för en vagn då och varifrån?
    Är nästan helt säker på att det blir en Bugaboo Cameleon från Kidzshop.se.

Men tänker fortfarande!!
    Snart höjer de priset, så det gäller ju att passa på!
  • TUA

oki.
    personligen så gillar inte jag dom vagnarna,men man gör ju som man vill.
    Stort lyckatill med köpet!

• Chozzzan

vi "delbetala" våran vagn innan vi köpte den. altså betala lite i taget och när det var klart hämta vi den. av den enkla anledningen att vi inte hade råd att lägga ut allt på en gång.

tycker det är bra att kunna delbetala... inget att skämmas över eller behöva tycka det är jobbigt.

• Alisa

vi tänkte betala av, då det var mycket pengar att lägga på en gång.
    fick sedan pengar till vagnen av en släkting, betalade då allt på en gång
    men en bra vagn är bra att ha, tycker det är bra att möjligheten till avbetalning finns 
    finns många bra, och dyra, vagnar 
    det är en cameleon vi har, är mycket nöjd 

Svar på tråden Köpa barnvagn på delbetalning...?