• Obehörig

loppisar / second hand i örebro?

någon som vet vad det finns för loppisar i och omkring örebro?
    jag vet om myrorna och bra begagnat (om den nu heter så den som ligger ut efter mariebergs vägen).
    finns det några fler?

• Svar på tråden loppisar / second hand i örebro?
  • snartfaster

jag har sett fler i centrum, på vägen mot myrorna om man går från järntorgethållet, på nån liten gata där finns det en eller två har jag sett, men jag minns inte vad de heter eller vad gatan heter...och sen finns det en om man går från järntorget mot tågstationen, på höger sida... och så finns det en om man åker från centrum (åt det hållet där man har åhlens på vänster sida och krämaren på höger och fortsätter en bit till rakt fram så finns det en seconhand/loppis på vänster sida i en lokal i bottenvåningen på ett stort hus.

och röda korset har två(?)lokaler i centrum också, om man står vid korsningen där skopunkten ligger mitt emot details och har details på vänster sida och går rakt fram, går över en väg och fotsätter rakt på så kommer man fram till dem.

Som du märker är jag inte så bra på gatunamn (eller vägbeskrivningar) men det är de jag hittar till i allafall.

• Obehörig

tack så mycket! att det finns så många jag missat, kul.
    beskrivningarna var bättre utan vägnamn ändå tror jag, svårare att minnas namnen än beskrivningen. tack!

• Ladadi

tackar jag också! ska så fort som möjligt leta upp allihop - tycker mer och mer illa om Myrorna...

• snartfaster

varsågoda1 kul att jag äntligen kunnat hjälpa någon med att hitta något i den här stan :D

jag skrev fel på vägen till röda korset, man ska ha details på höger sida, sen bara gå rakt fram, förbi blomsteraffären och gym och danshoppen och sen rakt ner, över vägen och rakt på.

• en 77a

uffes ladda i hallsberg har loppis varje lördag 10-16 varje lördag.. privatpersoner
    navet i hällabrottet är öppet varje vardag 10-15. det är välgörenhet till estland, mycke grejer

• lillajag82

brickebacken har bytardag i morgon mycket fina fynd kan lma komma över

mellan 10-12

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
Svar på tråden loppisar / second hand i örebro?