• Tesso84

Någon mer som gått upp mycket i vikt tidigt i graviditeten?

Som rubriken lyder

Själv är jag i v8 (går in i v9 på onsdag) och har redan gått upp 2 kg. Jag vet att jag har ätit mer men det är för att jag mått illa och det enda som hjälpt är att småäta (tyvärr)
    Jag har kämpat ganska mycket med min vikt sedan den förra graviditeten och nyss lyckats bli av med de där sista kilona.
    NU undrar jag om det är fler som gått upp tidigt men att det kanske sen har stannat av ett tag...om ni förstår vad jag menar.

Såklart inser jag ju att vikten inte spelar jättestor roll sålänge mitt barn mår bra...men jag kan ju försöka att inte gå upp onödigt mycket lixom

Hoppas någon kan svara!!!

• Svar på tråden Någon mer som gått upp mycket i vikt tidigt i graviditeten?
  • LisaLotta

Jag är i v. 9, och har gått upp 3-4 kg!!

• Morbid angel

Jag började gå upp tidigt i vikt,10 kg i v 13.
    18 kg i v 20 och allt som allt 33 kg.

Viktuppgången är ju som du säkert redan vet väldigt individuell och sålänge su äter hälsosamt och rör på dig i den mån du orkar så kommer du gå upp så mycket din kropp behöver.

• Tesso84
    har du fler barn sen tidigare??
    tror du det är normalt att gå upp tidigt med andra?
  • never die

jag hade gått upp 5 (!!) kg innan inskrivningen på MVC som gjordes tidigt i vecka 9...Var likadant med de andra två, men det stannade av efter ett tag och totalt gick jag upp 15 kg med 1:an och 11 med 2:an..får se vad det landar på nu med 3:an..

• LittleMee

Jag gick upp 6 kilo bara under de första veckorna.

Nu är jag i v 31 och har gått upp 11 kg än så länge så lite har det stannat av.... som tur är!

• december06

Har gått upp 3 kg, är i v.10+4...Har tidvis mått jätteilla, så jag har fått småäta hela tiden. Ska skärpa mig med onödigt ätande nu då jag mår lite bättreGlad

• Tesso84

Åh tack för alla era svar. Detta ger mig hopp
    Ska sluta noja mig och istället njuta av min graviditet tack

• malla7

På inskrivningen i v12 hade jag gått upp 5kg, vet inte om det räknas som mycket eller lite. Gick totalt upp 15kg under hela graviditeten så det kanske var 5kg/trimester.

• frujakobsson

jag har alltid gått upp ca 5 kg innan inskrivningen alla 3 ggr. och med de andra 2 har det slutat med ca 15 kg totalt..denna gången har jag småätit väldigt mycket så vi får se var det slutar denna gång, men tänker inte oroa mig, ska njuta av min graviditet i stället. då det med största sannorlikhet är den sista

• grah

Jag går in i vecka 7 imorgon och ahr gått upp 3 kg Det är ett resultat av att jag haft konstant och kraftig hunger sedan plus, och jag har dessutom slutat röka/snusa.
    Men nu har både hunger och abstinens gett med sig så jag hoppas jag håller mig här ett tag nu.
    Förra grav gick viktökningen väldigt sakta i början och slutade på +16 kg.
    Ska bli spännande att se hur denna slutar!

Svar på tråden Någon mer som gått upp mycket i vikt tidigt i graviditeten?