• Baby Animal

Vad betyder: 900.000kr (el enligt överenskommelse) - husköp

Vad betyder det oftast om det står som pris på ett hus:

900.000kr (el enligt överenskommelse)

Betyder det att huset varit tillsalu länge, eller att de vill bli av med det snabbt eller vad kan det tänkas betyda?

Det är visning 1 och 2 mars

• Svar på tråden Vad betyder: 900.000kr (el enligt överenskommelse) - husköp
  • Skrutten74

Att det kan bli både billigare och dyrare. De vill säkert ha igång en budgivning, som i alla husförsäljningar, för att säljaren ska få bästa pris.
    Ibland kan det betyda att de är beredda att ta ett lägre pris om man köper snabbt, men glöm inte att hinna ta dit besiktningsmän, gärna någon snickare ni känner eller annan händig person! Låt det inte gå för snabbt!!

• violentgreen

Jag tycker det låter som att dom helst vill ha 900 000kr för det men kan tänka sig att pruta ner det vid snabb affär, har köpt hus och lägenheter lite här och var så jag vet vad det brukar betyda iaf!

• Baby Animal

Min sambo är snickare och vi har ingen panik att flytta, vi måste sälja vår egen bostad först så hinner vi inte så kommer det fler hus

Var lite nyfiken på vad det kunde betyda bara

• Baby Animal

Helst skulle jag vilja ha ett kontrakt om att vi får sålt vår bostad innan vi köper deras, men har de bråttom så är det uteslutet förstås, men förhoppningsvis vill bara vi ha huset :-P

• violentgreen

Ja det är ju väldigt svårt att sälja hus i nuläget.. så det blir det ju antagligen för er med, men det skadar inte att fråga om den uppgörelsen, det bestämmer ju inte mäklaren utan säljaren isf.
    Hör med dom tycker jag..

• Baby Animal

Jo precis, och i det området där det huset ligger i brukar ta ett tag att få sålt eller inte få många/inga bud alls.. Behöver jag säga mer än Knutby (pastorn) :P det är nämligen där.

Där vi bor är mer eftertraktat då det är nära till allt, ligger mitt mellan norrtälje, uppsala och stockholm

• Kickans mamma

det betyder att ni kan lägga bud under men att det kan bli budgivning och det kan likagärna bli 1,4 milj. Här där vi bor norr om sthlm har det dragit igång ordentligt med försäljingen vad det verkar.

Svar på tråden Vad betyder: 900.000kr (el enligt överenskommelse) - husköp