Varför är det extremt? Varför är det mer OK att raka benen eller armhålorna än att raka underlivet? Håret på benen och armhålorna har ju också en funktion, om man menar att könshåret har en funktion. Varför är det OK att raka bikinilinjen men inte mer? Hår som hår? Hår är väl fint, varför kan inte andra få se busken som sticker ut på badstranden?
Om man hårddrar det kan det bli lite kul frågeställningar
Nej, så länge man inte tar skada av att raka könshåret, why not? Får man problem med svamp och det beror på rakningen bör man väl kanske sluta, men annars har jag svårt att se några problem. De som rakar tycker väl att det är fräschare och de som inte rakar tycker att DET är fräschare. Alla blir vi saliga på vår tro. Det är ju inte så att man raggar killar på krogen med repliken: "Jag är rakad, ska vi gå hem till dig eller mig?" Den enda som ser det är ju ens pojk-/flickvän så argumentet att man gör det för killarnas skull faller väl lite. Men för vissa kanske det är sant, man faller för grupptrycket eller ett inbillat grupptryck.
Jag tror att vi blivit mer och mer öppna med våran intimrakning. Det kanske är därför folk tror att "alla" rakar sig. Man ser i Amelia osv att väldigt många är rakade, kanske är det mer OK nu att säga att man är rakad? Mode vette sjutton, men allt är ju mode så det kanske. Storstadsfenomen bland unga vet jag inte, jag är inte ung säger de som vet
Men jag tror att det är vanligt bland tjejer 20+ även i små hålor.