• Anonym (Tanten)

Intimrakning - varför?

Hade en tråd om samma ämne men jag måste få ställe några följdfrågor. Hur kommer det sig att könshår blivit så fult. Jag förstår tanken med att hålla efter bikinlinjen men därifrån till att helraka/vaxa det intima området känns väldigt "extremt". Vill verkligen inte racka ner på de av er som gör detta så snälla se inte detta som ett påhopp.

Skulle också för min egen nyfikenhet vilja veta hur länge detta varit ett mode? Är det något som blivit modernt under senaste året? Slutligen, är detta främst ett storstadsfenomen bland yngre eller hur vanligt är det egentligen?

Ber om ursäkt till dem som anser att jag håller mig fast vid ett redan diskuterat ämne.

• Svar på tråden Intimrakning - varför?
  • hobnob

Ser det inte som ett påhopp!
    Kan bara svara varför jag tar bort mer än i bikinilinjen (dock inte allt)...
    Känns fräschare, framför allt när man har sex. Man känner även mycket mer då. Och sen vill varken jag eller min man få hår i munnen!

• Shoegal

Varför är det extremt? Varför är det mer OK att raka benen eller armhålorna än att raka underlivet? Håret på benen och armhålorna har ju också en funktion, om man menar att könshåret har en funktion. Varför är det OK att raka bikinilinjen men inte mer? Hår som hår? Hår är väl fint, varför kan inte andra få se busken som sticker ut på badstranden?

Om man hårddrar det kan det bli lite kul frågeställningar

Nej, så länge man inte tar skada av att raka könshåret, why not? Får man problem med svamp och det beror på rakningen bör man väl kanske sluta, men annars har jag svårt att se några problem. De som rakar tycker väl att det är fräschare och de som inte rakar tycker att DET är fräschare. Alla blir vi saliga på vår tro. Det är ju inte så att man raggar killar på krogen med repliken: "Jag är rakad, ska vi gå hem till dig eller mig?" Den enda som ser det är ju ens pojk-/flickvän så argumentet att man gör det för killarnas skull faller väl lite. Men för vissa kanske det är sant, man faller för grupptrycket eller ett inbillat grupptryck.

Jag tror att vi blivit mer och mer öppna med våran intimrakning. Det kanske är därför folk tror att "alla" rakar sig. Man ser i Amelia osv att väldigt många är rakade, kanske är det mer OK nu att säga att man är rakad? Mode vette sjutton, men allt är ju mode så det kanske. Storstadsfenomen bland unga vet jag inte, jag är inte ung säger de som vet Men jag tror att det är vanligt bland tjejer 20+ även i små hålor.

• lillan77

jag tycker det ser snyggt ut och känns fräschare tex när man har mens o sen som jag såg tidigare så är det ju inte trevligt med hår i maten om sambon skulle va där o naffsa lite

• silhuett

Jag är 20, och har aldrig tyckt om helrakning därnere. Har testat det en gång av nyfikenhet, och kommer aldrig göra om det. Så det kliade!!

Jag brukar bara ansa, klippa håret kort med en sax (nångång ibland rakar jag blygdläpparna).
    Känns som om det är lättare att hålla rent med kortare hår (får värsta busken annars!), men samtidigt känns det fräschast att ha kvar i alla fall endel hår.
    Det är ju inte bra för underlivet att ligga och skava mot trosorna hela dagarna, det blir för tätt ju..

• LillaMy78

Innan jag helrakade mig "där nere" kunde jag oxå tycka att det var lite "extrem", onödigt och fult. När jag väl gjorde det upptäckte jag hur fräscht det var både vid mens å sex. Så blir det inte så där svettigt där nere då det är varmt ute. Å karln slipper få en massa hår i munnen...
    Varför inte testa... ...lite frisyrbyte kan vara upp piggande
    ...det var det för mig.

• Trynträ

Jo det ska jag tala om för dig. Rakar sig gör man för att man får mer känsel och för att maken ska slippa hår i munnen.

Svar på tråden Intimrakning - varför?