• tobiq

OND knöl i öronsnibben...

Ni vet såna där små kulor som dyker upp i öronsnibbarna emellanåt? ( i alla fall på mig). Har en sådan som gör riktigt, riktigt ont och örat är rött.
    Min naturliga instinkt säger åt mig att försöka klämma hål på skiten och jag klämmer som en galning vilket förmodligen gör det hela värre- eller?
    Någon som vet vad man ska hitta på?

Lyckligare än någonsin!
  • Svar på tråden OND knöl i öronsnibben...
  • Max mamma

Tror du ska låta den vara...

• Älfva

Vänta tills den är alldeles sprickfärdig så du kan klämma den. Eller vänta tills den sjunker tillbaka och försvinner.

• tobiq
    Max mamma skrev 2009-02-23 22:42:51 följande:
    Tror du ska låta den vara...
    Så den kommer bara att lugna ner sig av sig själv tror du?
    Lyckligare än någonsin!
  • Fru Humla

*haha* ja jag klämmer då på allt sånt där men man ska nog låta bli. men min erfarenhet är ju att det inte blir bättre förrän man får bort det. se bara till att vara riktigt ren och använda nåt att tvätta med.

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Max mamma

Tror att kroppen tar hand om knölen själv.

• Kalia

Aj aj :) Lider med dig. Jag brukar oxå trycka på de där. Men de går över fortare om man slutar :) Dessutom gör det mindre ont ;P

• tobiq

Men det GÅR alltså att klämma den? Det är ju liksom inget ytligt utan i kula inuti liksom, funderar på att använda en nål eller liknande. Men så har jag mani på att klämma på saker också, blir överlycklig om jag får en rolig finne...
    Det är ingen fara med att klämma?

Lyckligare än någonsin!
  • VinceNight

Hade en i öronsnibben för ett par år sedan. Gjorde rätt ont mot slutet, men jag väntade ut den och den försvann av sig självt. Gör det för ont kan du väl kolla med vårdcentralen om de har nått tips..

• Kalia

Nej nej gör inte det där med nålen !! AJAJAJAJ får ont bara av att tänka på det. Jag är inte säker på att det ens GÅR att klämma. Du får nog snällt vänta bara...

• tobiq

Till min glädje (och lite besvikelse) har den rackarns knölen blivit mindre och gör inte ont längre, så den behövdes aldrig klämmas:)

Lyckligare än någonsin!
  • Fru Humla
    tobiq skrev 2009-02-25 14:57:04 följande:
    Till min glädje (och lite besvikelse) har den rackarns knölen blivit mindre och gör inte ont längre, så den behövdes aldrig klämmas:)
    haha, du är som mig, man är ju lite saddo alltså som klämmer och grejjar men det är ju såå kul
    Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
Svar på tråden OND knöl i öronsnibben...