• Ziitoo

Sålt vara på Tradera, skickat varan men köparen har inte fått den

Jag har klart och tydligt skrivit att jag inte står för postens slarv i mitt personliga meddelande, visserligen har na inte klagat så på mig utan bara påpekat att hon inte fått varan. Hon vill att jag kollar med posten vad som hänt, men det går väl inte och göra då paketet inte är skickat på det viset. Eller?

♥ BF 19 Februari ♥
  • Svar på tråden Sålt vara på Tradera, skickat varan men köparen har inte fått den
  • JagOchHan

om du inte skickat det per post hur har du skickat det då? eller har jag missförstått?

Om du skickat det med post så kan du ringa och ifrågasätta vart paketet tagit vägen. Dom kan lokalisera det medans du är i telefon oftast annars brukar dom ringa upp.

• TvåM

Är det ett paket har du ett kollinummer - lätt att spåra.
    Är det ett brev finns det nog inte så mycket att göra.

• Good Sina

Om det inte var en dyr vara. Tex nått litet barnplagg eller tidning så kan du erbjuda ersättning. Tex pengarna tillbaka. För ett negativt omdömme på tradera är inte bra- hänger efter dig i 12 månader.
    Men är det en dyr vara borde ni båda kontaka posten. förklara hur brevet/paketet ser ut. om du mins hur mycket det vägde. Du kanske tillockmed har kvar kvittot från när du postade det. Jag har tappat bort en del paket på posten innan. Och de har alltid varigt till hjälp o vänliga,

• Ziitoo

Är brev det är skickat som, skrev fel ovan såg jag nu. Så då går det inte och ta reda på vars det är? ... Hur gör man då da? jag menar, jag kan ju inte rå för vad posten gör med brev/paket.

♥ BF 19 Februari ♥
  • Ziitoo

Sålde ett stödbälte för ca 100:-, tror jag. Det väger ju inte mycket, minns dock inte vad men skickat som brev och inte paket. Aldrig varit med om att en kund inte fått en vara förut heller, hur vet jag att na inte ljuger tex? ...

♥ BF 19 Februari ♥
  • smurfis75

När skickade du brevet då, kanske inte hara hunnit fram bara?

Ståplats på Ullevi 8/8 och Gold Circle 9/8
  • Ziitoo
    smurfis75 skrev 2009-02-24 07:54:36 följande:
    När skickade du brevet då, kanske inte hara hunnit fram bara?
    Förra fredagen, den 13:e.
    ♥ BF 19 Februari ♥
  • smurfis75

Ok, då borde det ju ha kommit fram.

Ståplats på Ullevi 8/8 och Gold Circle 9/8
  • TvåM
    Ziitoo skrev 2009-02-24 07:59:23 följande:
    Förra fredagen, den 13:e.
    Otursdagen
  • Ziitoo
    TvåM skrev 2009-02-24 08:09:52 följande:
    Otursdagen
    Ja kan man säga, kanske var dumt =P
    ♥ BF 19 Februari ♥
  • Good Sina

Men hör av dig till säljaren. säg att du gör allt för att spåra upp paketet.
    Så blir säljaren trygg o tror inte att du lurat han/henne.

• JagOchHan

brev går oxå att spåra. En kompis till mig skickade ett par guldörhängen i brev och det tog ca 3 månader inget kom. Vi ringde posten. Dom visste inget. Gick en vecka så låg brevet i min låda

• Buttelina

skrev du avsändare? rätt mottagaradress? frankerade du rätt?

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
Svar på tråden Sålt vara på Tradera, skickat varan men köparen har inte fått den