• Joju

När fick era barn sin första cykel?

Hur gamla var era barn när dom fick sin första cykel och vad var det för något?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-24 13:03
    Allra första cyklen

• Svar på tråden När fick era barn sin första cykel?
  • ebben

oj,vår son fick en cykel då han var typ...oj måste tänka...
    Han blir 5 i sommar o har cyklat redan för 2 somrar sen...
    då var han lite drygt 3 alltså?
    Jisses-tidigt.
    Förra sommaren cyklade han utan problem.
    En vanlig liten 2hjuling vet ej märke..

• Sebbes    mamma

min son fick en trehjuling i julklapp...(med Blixten Mcqueen på) Han blir 2 nu i Mars...

Men du kanske menade tvåhjuling...??

• storstrut

När min äldste var 2,5 fick han en springcykel dvs en cykel utan trampor och utan stödhjul.

• Dino78

På 2-årsdagen fick hon sin första, men det var föst i somras (3 år) som hon verkligen lärde sig cykla).
    Vi ska köpa en ny nu när hon fyller 4 år för den hon har är ju rätt liten...blir en 16" nu.

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Jenniesmamma

Dottern fick en cykel när hon fyllde tre och hon kunde cykla på en gång. Det är en vanlig cykel med stödhjul,en 12 tummare (?).

RIP Felix,älskade lillebror!
  • Gurkburken

Dottern fick en 3-hjuling när hon fyllde 2 år.
    Sönerna har sedan ärvt den och de har väl börjat använda den runt 2-årsåldern.

• Miss Lau

Trehjuling har de fått vid ca 2 år och en "riktig" cykel vid ca 4 år (utan stödhjul).

• lillevelina
    storstrut skrev 2009-02-24 11:11:08 följande:
    När min äldste var 2,5 fick han en springcykel dvs en cykel utan trampor och utan stödhjul.
    Erfarenheter av springcykel? Funderar på en sån till min son som är 2,5år. Vill inte köpa en cykel med stödhjul, han kommer få en hisklig fart o bli livsfarlig! Funderarom en springcykel kanske är ett alternativ????
Svar på tråden När fick era barn sin första cykel?