• Kinne79

Kan man ha mörklila på en Black & White fest?

Har fått en inbjudan till en 30-årsfest med klädkod kavaj och Black & White som tema.

Jag har en jättefin klänning som jag hade på ett bröllop i höstas men jag funderar på om jag kan använda eftersom den till största delen är mörklila.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan man ha mörklila på en Black & White fest?
  • snarret

Black and white betyder ju svart och vitt. Är lila svart eller vitt? Näe, precis.

• arianne03

Jag fattar det som att de vill att man har svart eller vitt, så då funkar ju inte mörklila. Ring och fråga?

• Alle

Nej - du har fått ett tema och det är synnerligen oartigt mot värdparet att strunta i det.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Kinne79

Kjolen på klänningen är mörklila, men över brösten och en bit ner på magen är den svart. Det skulle inte funka om man hade en svart kofta över och svarta skor?

• lovemyboys

Tycker nog inte att du kan det......för det finns ett tema, å då bör det följas!!

...jag behöver inte inledas i frästelse....-jag kan gå själv!!...
  • BeccaStina
    Kinne79 skrev 2009-02-24 12:41:00 följande:
    Kjolen på klänningen är mörklila, men över brösten och en bit ner på magen är den svart. Det skulle inte funka om man hade en svart kofta över och svarta skor?
    nej det tycker jag inte, svart eller vitt, bara svart, eller bara vitt men inga andra färger
  • Kinne79

Så kläderna måste vara helsvarta eller helvita?

• 2timearound
    Svar på #4
    Nej. Temat är svart/vitt. Respektera värdparets önskningar är du snäll. Du kan alltid överväga att inte gå på festen om du tycker deras önskningar är orimliga.
    Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Kinne79

Ok, jag har en helsvart klänning, får väl ta den om jag inte hittar någon annan.

• lovemyboys
    Kinne79 skrev 2009-02-24 12:42:35 följande:
    Så kläderna måste vara helsvarta eller helvita?
    Nä, svart å vitt....helt enkelt

Du kan va shack-rutig...bara du e svart å vit.....busenkelt
  • Kinne79

2timearound skrev 2009-02-24 12:42:37 följande:

Svar på #4Nej. Temat är svart/vitt. Respektera värdparets önskningar är du snäll. Du kan alltid överväga att inte gå på festen om du tycker deras önskningar är orimliga.
    Klart jag inte tycker det är orimligt, men jag hade hoppats på att jag kunde ha en klänning med lila i, eftersom jag tycker min klänning är så fin.

Men har nu förstått att det är helsvart som gäller och då tar jag ju såklart min helsvarta klänning.
  • Raka Pungen

Ja rent fysiskt är det ju möjligt, men så jävla tråkigt och respektlöst att inte följa klädkoden.

Borde inte vara så svårt att leta fram nåt i svart eller vitt tycker man..

• Kinne79

lovemyboys skrev 2009-02-24 12:44:07 följande:

Nä, svart å vitt....helt enkelt Du kan va shack-rutig...bara du e svart å vit.....busenkelt
    Fast då skulle jag ju vara finare i svart och lila
  • lovemyboys
    Kinne79 skrev 2009-02-24 12:45:59 följande:
    Fast då skulle jag ju vara finare i svart och lila
    Spelar roll- gummiboll.....

Temat är ju svart -vitt........

Jag hade vart snyggast i orange.....men helt klart missat klädkoden.....Räcka ut tungan
  • Kinne79

Raka Pungen skrev 2009-02-24 12:45:27 följande:

Ja rent fysiskt är det ju möjligt, men så jävla tråkigt och respektlöst att inte följa klädkoden.Borde inte vara så svårt att leta fram nåt i svart eller vitt tycker man..
    Jag frågade ju här just för att jag inte ville vara respektlös mot värdarna.

Jag kommer att ha en helsvart klänning på mig.
  • Alle
    Kinne79 skrev 2009-02-24 12:47:28 följande:
    Jag frågade ju här just för att jag inte ville vara respektlös mot värdarna.Jag kommer att ha en helsvart klänning på mig.
    En helsvart som du kanske bör accentuera med vitt då.
    Varför inte ringa och fråga värdparet hur de har tänkt - om man kan komma helt svartklädd eller om det måste vara både vitt och svart.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Kinne79

Alle skrev 2009-02-24 12:57:56 följande:

En helsvart som du kanske bör accentuera med vitt då.Varför inte ringa och fråga värdparet hur de har tänkt - om man kan komma helt svartklädd eller om det måste vara både vitt och svart.
    Får be sambon ringa och fråga hur grabbarna som har festen har tänkt.
Svar på tråden Kan man ha mörklila på en Black & White fest?