• missyfiffly

Min 4-åring fryser ut min sabmo!

Hej!
    Under två års tid har jag och min sambo bott ihop,han har sedan tidigare en son född 04,och jag har en pojke som är född 04. Min son har alldrig träffat sin biologiske far medans hans pojke bor växelvis hos mamman.

Mitt problem är att innan min sambo kom in i bilden så var jag alldeles själv med min son, vilket har gjort oss väldigt tighta och han är ganska mammig. Han har haft svårt att släppa in min blivande man i vårat liv och det har nästan blivit lite svartsjukedrama emellan dem.

Jag har tänkt att detta skulle gå över med tiden eftersom han va så liten när vi träffades( 1.5 år) men nu har det nästan blivit värre i stället!(nu e han 4)

Min son kommer bara till mig, ropar bara på mig och ibland lådsas han att min sambo inte existerar. han kan säga rakt ut att han inte tänker prata eller vill vara med honom!
    Min sambo gör sitt bästa men han börjar bli frustrerad och självklart ledsen över att inte bli accepetrad av min son, för mig är detta jättejobbigt eftersom jag älskar båda men jag är orolig att min son kanske inte mår bra och att jag måste lämna min sambo? Min son är ju det viktigaste i mitt liv!
    Jag pratar mycket med mitt barn men vi kommer ingenstans.Det kan vara bra en liten stund men han återgår alltid till att frysa ut min sambo.
    Vad kan jag göra??? Hjälp!! Mvh / sofi

• Svar på tråden Min 4-åring fryser ut min sabmo!
  • Enniie

Låt dem få lite ensam tid tillsammans. Jag har vart i samma sits, och efter ett tag, då dem fick iallafall någon timma i lekparken själv osv, så vart samspelet mellan dem mycket bättre. Lycka till !

Svar på tråden Min 4-åring fryser ut min sabmo!