• Fisk i en skål

Tips på "lyxig" middag?=)

Vi ska bjuda två goda vänner på middag snart..och vi har helt stopp i hjärnan..Vi vet inte vad vi ska bjuda på..Vi vill ha förrätt,varmrätt,efterrätt,och gärna ngt gott att dricka till...En av dem vi ska bjuda är gravid..

Vi är rätt kräsna när det gäller mat..Vi äter inte skaldjur,svamp,kyckling,sushi
    Har ni några förslag på vad man kan bjuda på...?=)
  • Svar på tråden Tips på "lyxig" middag?=)
  • ullis83

Förrätt brukar jag göra krustader med fyllning

Huvudrätt kan man marinera fläskfilé och servera den med potatisgratäng och nån god sås.

Efterrätt brukar bli allt mellan chokladpudding till äpplepaj...det är kanske inte just rätten som ska  vara lyxig utan hur du lägger upp den

Lukas 070410 och lilltjejen bf 090521
  • Pormoicheia

Vad som är lyxigt beror ju på vad mnan äter i vanliga fall...Skulle jag tycka iaf.

No poo is da shit
  • Fisk i en skål

Det mesta är väl lyxigt för oss,vi käkar potatisbullar och pannkaka mest varje dag:)

Pormoicheia skrev 2009-02-24 14:16:48 följande:
    Vad som är lyxigt beror ju på vad mnan äter i vanliga fall...Skulle jag tycka iaf.
  • Fisk i en skål

Det lät jäkla gott,och lättsamt att göra en potatisgratäng också..

ullis83 skrev 2009-02-24 14:16:14 följande:
    Förrätt brukar jag göra krustader med fyllning Huvudrätt kan man marinera fläskfilé och servera den med potatisgratäng och nån god sås. Efterrätt brukar bli allt mellan chokladpudding till äpplepaj...det är kanske inte just rätten som ska  vara lyxig utan hur du lägger upp den
  • ullis83
    Fisk i en skål skrev 2009-02-24 14:20:07 följande:
    Det lät jäkla gott,och lättsamt att göra en potatisgratäng också..
    Ja, och den sköter sig själv i ugnen, du kan ju förbereda den tidigare på dagen...ska du marinera köttet brukar jag faktiskt köpa santa marias marinader och lägga på köttet dagen innan...min bror som är nåt åt kockhållet blev impad på nyår av denna rätten
  • Fisk i en skål

Ah dom brukar jag också använda..Det blir ju riktigt gott med dem..Tack för förslaget..Nu blir det så!:)..Så slipper jag gå och fundera över det här mera:P

• ullis83
    Fisk i en skål skrev 2009-02-24 14:23:08 följande:
    Ah dom brukar jag också använda..Det blir ju riktigt gott med dem..Tack för förslaget..Nu blir det så!:)..Så slipper jag gå och fundera över det här mera:P
    Var så lite så, tala gärna om senare om middagen blev poppis:)
  • Fisk i en skål

Det ska jag göra:)..

ullis83 skrev 2009-02-24 14:24:49 följande:
    Var så lite så, tala gärna om senare om middagen blev poppis:)
Svar på tråden Tips på "lyxig" middag?=)