• DecemberBebis

Hur göra en perfekt fläskpannkaka/ugnspannkaka ??

Alltid när jag gör det , så ser den jättefin ut i ugnen , men så fort man tar ut den så sjunker den ihop och blir inet alls så fluffig och god..
    Nån som har några tips ?

• Svar på tråden Hur göra en perfekt fläskpannkaka/ugnspannkaka ??
  • Kristin24

samma problem här...men mamma sa att man ska ha i ett extra ägg...så prova det.

Go och glad Kexchoklad
  • linda8404

ja, plus att jag brukar vispa smeten med elvisp, så att den lite fluffigare! Lycka till!!

• blå fisk

Min man gör väldigt god ungspannkaka och enligt honom gäller det att vispa kraftigt. Sen ställer han in pannkakan i 225 grader varm ugn och gräddar 10 minuter, sen sänker han temperaturen till 175 grader och gräddar ytterligare 20 minuter.

• flaxa

Jag har extra ägg och en gnutta bakpulver i smeten. Funkar alltid!

• Blå Flygare

flaxa skrev 2009-02-24 14:32:09 följande:

Jag har extra ägg och en gnutta bakpulver i smeten. Funkar alltid!
    Kan man få receptet? Är ju så olika mängd ägg i alla recept.
  • flaxa

oj, jag har inget speciellt. följer bara ett recept och tar ett eller två extra ägg. Till 1liter mjölk tar jag kanske 1tsk bakpulver. Hoppas det kan hjälpa dig!

• Lamb

Jag brukar koka ihop mjölken o mjölet innan jag blandar i resten.. då sjunker inte mjölet till botten o ugnspannkakan blir fluffig o god=)

• Karlsson

Det tipset har jag också läst och tänkte testa nästa gång

Lamb skrev 2009-02-24 19:54:04 följande:
    Jag brukar koka ihop mjölken o mjölet innan jag blandar i resten.. då sjunker inte mjölet till botten o ugnspannkakan blir fluffig o god=)
Svar på tråden Hur göra en perfekt fläskpannkaka/ugnspannkaka ??