• CiCiCi

Missat ett par minipiller - någon som vet vad som händer?

Hej!

Har missat lite minipiller, 3 dagar i sträck missade jag dom. Likadant missade jag 1 dag 1 vecka senare.

Hur stor är risken att bli gravid, är den lika stor som om man inte hade något p-medel överhuvudtaget?!

Vill helst bara ha trevliga svar.

Tacksam.

Äter Cerazette. Hade oskyddat sex med min man dagen efter att jag glömt piller i 3 dagar.

Alltså hade jag precis hunnit ta 1 piller då.

Risken att bli gravid, är den stor?!

Detta var ca 1,5 vecka sedan.

• Svar på tråden Missat ett par minipiller - någon som vet vad som händer?
  • SunnyBunny

Jag litar inte ett skit på Cerazette då jag blev gravid när jag åt dem;) Så det är nog en stor risk att du kan bli gravid. Som jag har fattat ska man även ta dem pillrena vid samma tidpunkt för full effekt..

• MajaB

Ja, det är nog bäst att du kollar dig. Du kan inte räkna med att ha något skydd för den tiden. Nu minns jag inte hur pillren fungerade och hur långt tid det tar innan du har skydd igen.
    Sen så kan jag ju berätta att jag blev med min äldste efter att ha missat tre st piller.

• SunnyBunny

Samma här fast en ettåring;)

JuliaochNelly skrev 2009-02-24 15:13:18 följande:
    jajag åt dom förr och missade inte en enda & brevid mig sitter en 4 åring
  • Axels och Annies mamma

Om man glömt en tablett ska den tas så snart det upptäckts och nästa tablett ska tas vid ordinarie tidpunkt. Det kan då bli två tabletter på samma dag.

Om det gått mer än 36 timmar sedan man tog den senaste tabletten, det vill säga mer än tolv timmars försening, kan skyddet ha upphört. Man bör då använda annat skydd, till exempel kondom, den närmaste veckan.

Källa: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Cerazette funkar super för mig, men det gäller ju att ta pillren också.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • CiCiCi

Ojojoj. Nu blev jag lite nervös, fast man måste väl ha prickar in exakt ägglossning också?!

• Axels och Annies mamma
    CiCiCi skrev 2009-02-24 15:16:46 följande:
    Ojojoj. Nu blev jag lite nervös, fast man måste väl ha prickar in exakt ägglossning också?!
    Ja, annars kan du inte bli gravid.
    Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • CiCiCi

Okej, lite lugnare nu då.

är ju inte så stor risk dådå. Fast pratade nyss med en BM som sa att när man slutar med mini-pillren någon dag så kan en ägglossning komma.

Förvirrad.

• Jordgubbssmak

Jag missa ungefär som du, hade inga blödningar och alltså heller inga ägglossningar när jag åt Cerazette och jag blev gravid, så den där ägglossningen kan nog komma snabbt.

Svar på tråden Missat ett par minipiller - någon som vet vad som händer?