• Ronjan709

vad tyckte ni om förlossningen och BB på Uppsala akademiska sjukhus?

Ni som fött i Uppsala vad tyckte ni och hur var er upplevelse där?

• Svar på tråden vad tyckte ni om förlossningen och BB på Uppsala akademiska sjukhus?
  • Dessie

Jag tycker att de på förlossningen & gynop på Ackis är toppen
    1:a barnet födde jag "vanligt" & med 2:a barnet akutsnittades jag.

• Ronjan709
    Svar på #1
    Kul att höra!
    Dessie skrev 2009-02-24 16:33:53 följande:
    Jag tycker att de på förlossningen & gynop på Ackis är toppen 1:a barnet födde jag "vanligt" & med 2:a barnet akutsnittades jag.
  • Dessie

När är det dags för dig att föda?
    Jag låg på spec-BB avd 96D båda ggr eftersom jag hade allvarlig HF båda ggr, även där är personalen super

• Ronjan709
    Svar på #3
    7 mars.Låg inne en sväng på 3 våningen kanske är det 96 D? Tyckte väl inte så mkt egenltign där för jag var ju bara inlagd för obseravation.
    Ang förlossninen i uppsala är de strikta på att man inte kommer för tidigt.
    Om man kommer in innan det kommit 3 värkar på 10 min blir man hemskickad då eller hur fungerar det?
    Dessie skrev 2009-02-24 16:40:37 följande:
    När är det dags för dig att föda?Jag låg på spec-BB avd 96D båda ggr eftersom jag hade allvarlig HF båda ggr, även där är personalen super
  • Dessie
    Liljan75 skrev 2009-02-24 16:48:54 följande:
    Svar på #37 mars.Låg inne en sväng på 3 våningen kanske är det 96 D? Tyckte väl inte så mkt egenltign där för jag var ju bara inlagd för obseravation. Ang förlossninen i uppsala är de strikta på att man inte kommer för tidigt.Om man kommer in innan det kommit 3 värkar på 10 min blir man hemskickad då eller hur fungerar det?
    Oki
    Det stämmer - 96D är på 3:e våningen. Där får man ligga för obs om de misstänker nåt fel.
    Jag vet faktiskt inte hur strikta de är - 1:a barnet föddes 2 månader för tidigt och jag var redan inlagd när vattnet gick och med 2:a barnet så "körde de bara iväg" med mig till gynop för akutsnitt.
  • Ronjan709

Tack för svar.
    Finns det fler som fött barn på Ackis?

• Ninja05

Jag har! Var helt toppen, har INGET att anmärka, UTOM det gamla vanliga problemet att dem sa åt mig att avvakta när jag ringde in kl 04.30 då vattnet gått.. Skulle enligt dem komma in på kontroll kl 10.00 samma morgon, men då låg jag redan och krystade! Tur att jag lyssnade på min kropp där. Annars var personalen och allt helt underbart!

Liljan75 skrev 2009-02-24 16:58:24 följande:
    Tack för svar. Finns det fler som fött barn på Ackis?
  • Ronjan709
    Svar på #7
    Ja ha, jag trodde man skulle åka in direkt om vattnet gått i alla fall. Tur du lyssnade på din kropp då!
    Ninja05 skrev 2009-02-24 17:06:41 följande:
    Jag har! Var helt toppen, har INGET att anmärka, UTOM det gamla vanliga problemet att dem sa åt mig att avvakta när jag ringde in kl 04.30 då vattnet gått.. Skulle enligt dem komma in på kontroll kl 10.00 samma morgon, men då låg jag redan och krystade! Tur att jag lyssnade på min kropp där. Annars var personalen och allt helt underbart!
  • himla

jag har fött båda mina barn där... har förlossnings berättelser i min blogg bara att gå in och läsa...

Jag har inget att klaga på mer än det vanliga småtjafset som kan bli oss människor emellan

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
  • Ninja05

Ja jag trodde också det. Vattnet gick ju lav fem på morgonen, men "behövde" tydligen inte komma in förrän 10 :-P De tror ju att alla förstföderskor tar lång tid på sig..

Liljan75 skrev 2009-02-24 17:12:08 följande:
    Svar på #7Ja ha, jag trodde man skulle åka in direkt om vattnet gått i alla fall. Tur du lyssnade på din kropp då!
Svar på tråden vad tyckte ni om förlossningen och BB på Uppsala akademiska sjukhus?