• Anonym (aj aj aj)

Ont efter rotfyllning.

Gjorde en rotfyllning i torsdags morse. Dagarna efter hade jag ont o var öm i tanden o det förstår jag ju är normalt. Men så igår började det det värka nåt så GRYMT, 1000 ggr värre än tandvärken jag hade innan jag lagade. Vaknade i natt o trodde min sista stund var kommen, shit vilken smärta!! Letade igenom medicinskåpet o hittade voltaren 50 g o ipren 400mg tog en av vardera + nån smärtstillande salva jag smetade på utanpå kinden (jaa jag var desperat ). Idag har jag haft samma vanisnniga smärta.

Så här är väl inte meningen det ska vara eller?
    Hur ont kan det göra efter rotfyllning utan att nåt är fel? Det var första besöket o jag har alltså provisorisk lagning nu. Vad kan ha gått snett? Har nåt gått snett? Nån som vet?

• Svar på tråden Ont efter rotfyllning.
  • Mrs Winter

Ta kontakt med din tandläkare för råd och hjälp

• SmurfÖga

Jag har gjort 2 rotfyllningar. Och det var olika ont efteråt. Den första gjorde ont till och från i 1 månad.
    Den andra hade jag bara molande värk till och från i 2 veckor.

Men om du fortfarande har fruktansvärt ont i morgon när du vaknar så tycker jag att du ska ringa och prata med din tandläkare.

Lycka till.

• Boomtown

Ta ibumetin! Kanon mot tandvärk. Jag vet inte hur ont det normalt gör.

• Anonym (aj aj aj)

SmurfÖga skrev 2009-02-24 19:37:03 följande:

Jag har gjort 2 rotfyllningar. Och det var olika ont efteråt. Den första gjorde ont till och från i 1 månad. Den andra hade jag bara molande värk till och från i 2 veckor. Men om du fortfarande har fruktansvärt ont i morgon när du vaknar så tycker jag att du ska ringa och prata med din tandläkare. Lycka till.
    Hur ont är normalt att ha då? Jag ska ringa imorrn men vill höra först hur illa ont det liksom KAN göra utan att nåt är fel... Det är ju inte gratis direkt.... *suck*
  • Anonym (4)

Det ska inte göra fruktansvärt ont. Ring imorgon. När de rensar i kanalerna kan det tyvärr vara lite kvar som gör att det bildas nytt var. Då öppnar de fyllningen och gör rent + att de lägger i bakteriedödande fyllning.

Svar på tråden Ont efter rotfyllning.