• Lyse

Kaxholmen?

Hej!
    Enligt ett test av spjälsängar i Vi föräldrar godkändes endast Gulliver, IKEA, och Nina, Kaxholmen. Har tittat på IKEA, men vill även jämföra med den andra sängen. Var hittar jag Kaxholmen? Är det någon som har erfarenhet av dessa båda sängar?

• Svar på tråden Kaxholmen?
  • Förstagången

Jag har köpt sängen Nina på babyland

• Upptagen

jag köpt min nina på babyland. Än så länge är jag nöjd, men dottern är bara en månad, så det kanske inte säger så mycket..

• SC o EP

Vi har Nina från Kaxholmen och är mkt nöjda. Vi köpte sängen för 1095:-

• Lyse

Tack för svar. Är måtten på Kaxholmen "normala" så att det passar med vilka sängkläder och sängskydd som helst? Har förstått att IKEAs säng är mindre i storlek och att alla sängkläder därför inte passar. Stämmer det?

• Uma

Jag tror att kaxholmen har nedsänkbar långsida medan ikeas inte har det. Vad är fördelen med det? Är det värt att betala så många hundralappar extra för att få den funktionen?

Tack på förhand!
    /Uma

• sarabus

Ojdå, vi har köpt säng i helgen, en brio på barnenshus. Var den också med i undersökningen och varför blev den inte godkänd i så fall? den känns hur stabil och bra som helst? Är det någon som vet?

• Susanne1981

Uma
    Jag ville ha en spjälsäng med nedsänkbar långsida för att kunna ha spjälsängen helt intill vår säng, dvs i samma höjd. Så man lätt kan ta pyret om han gråter. Om det är värt några hundra extra är svårt att veta så här i förväg. Beror nog på vad man har för behov. Lycka till

• SC o EP

Lyse:
    Ja, måtten på Kaxholmen är "normala".

Sarabus:
    Vet inte vilken säng du köpt men det fanns en säng på undersökningen som heter Brio Basic och den blev inte godkänd eftersom den hade kanter som barnet kunde skada sig på. Den hade dessutom för stort spjälavstånd i sängbotten och mellan två spjälor i sängsidorna dvs risk för att barnet kan fastna. De anmärkte dessutom på brister i monteringsanvisningen.

• Mums

Det finns massor av godkända sängar som inte var med just i det testet som Vi Föräldrar gjorde. Fråga i affären!

• sarabus

Sc o EP: Tack för svaret!

Nej den hette inte brio basic... Brio mon lux tror jag... den verkar iaf vara ok har kollat lite och det verkar inte vara ngra stora glipor eller sånt.

• Fommpen

Anna från Kaxholmen borde ockå vara godkänd. För den är precis lika som Nina bara det att Anna har svarvade pinnar.
    Men den är även lite dyrare. Men så SNYGG!

Svar på tråden Kaxholmen?