• jossan23

ni runt vecka 17.......hur mycket har ni gått upp`????

halloj......

ja som rubriken lyder........hur mycke vikt har ni lagt på er???

jag vägde mig idag och jag har gått upp 7 kilo redan (är i v 17) vet inte hur detta ska sluta:) kan ju bero på att jag har slutat snusa oxå, har ersatt mitt nikotinbehov me mat å godis istället:)

• Svar på tråden ni runt vecka 17.......hur mycket har ni gått upp`????
  • Sirendes

Tror det är lugnt.. Första graviditeten hade jag gått upp 5 kg redan i vecka 12, sammanlagt 21 kg.. Rasade ändå i vikt och var snabbt nere på normalvikt efter förlossningen. Denhär gången hade jag gått upp 1,5 kg i vecka 14.. Med samma utgångsvikt, och samma livsstil! Hmm.. Tror inte man kan påverka det så mkt.

• Maadeleine

Har gått upp 2kilo typ! Slutade röka jag men har inte gått upp mera för det.. Men det kommer väl för mej senare vikten allså

• Annahoj89

Gick in i vecka 18 idag, har gått upp ca 1-2 kg.

• MomZoon

Tyvärr har jag lagt på mig 4 kg, är överviktig sedan innan så de kilona hade jag viljat slippa... Antar att de kom snabbare när jag oxå slutade röka, sägs att ämnesomsättningen blir långsammare för nikotinberoende som slutar.. Tror de sbsolut stämmer på mig.

• Bebismamma

ja e lite rund sen innan o nu i V17 har ja gått upp o kilo=) supernöjd för magen e SSSTTTOOORRR men lår o rumpa har minskat =)

• Morbid angel

När jag var gravid så hade jag gått upp 18 kg i v 20.
    Försök att äta hälsosamt och röra på dig så kommer du gå upp så mycket din kropp behöver.

• bästa lilla my

tänkte väga över snittet åt andra hållet

Har gått upp 10 kilo och är i v. 23

Men jag är glad ändå, hade inte så mycket att ta av från början och väntar iofs tvillingar, men jag tror att det säkert försvinner sen...

• Morbid angel

Morbid angel skrev 2009-02-24 23:10:20 följande:

När jag var gravid så hade jag gått upp 18 kg i v 20.Försök att äta hälsosamt och röra på dig så kommer du gå upp så mycket din kropp behöver.
    Allt som allt slutade det på 33 kg och efter 2 månader så såg ag i princi ut som förut.
  • 070815

3-4 kg i vecka 18.
    Hade gått upp 2kg samma tid förra grav (2år sedan). Var dock 4-5kg lättare vid start. Hoppas jag inte går upp líka mkt som förra ggn (20kg)- tycker mest att det är trist med byxor man har ju inte råd att köpa jeans i alla storlekar ;)

Svar på tråden ni runt vecka 17.......hur mycket har ni gått upp`????