• Namin

Vad tycker ni om Huddinge? Myrstuguberget?

Jag undrar om det är någon som har någon åsikt om vad det finns för för- och nackdelar med att bo i Huddinge. Finns det några områden i Huddinge där ni mer eller mindre gärna skulle vilja bo? Varför?

Är även lite intresserad av Myrstuguberget. Någon som vet någonting om hur det är att bo där?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Vad tycker ni om Huddinge? Myrstuguberget?
  • Tecken

Delar av Huddinge är helt ok. Myrstuguberget känns väldigt långt ifrån, ja, allting, faktiskt.

• Namin

Tack för svaret. Jo, Myrstuguberget verkar ju iofs lite off, men jag tycker att det verkar ligga fint och det mesta finns inom området... Men jag vet inte...

Vilka delar av Huddinge skulle du säga är "ok"?

• HelenS

Vi har bott vid Kvarnbergsplan, Fullerstatorget och Kästa. Trivts bra på alla ställen. Fullersta var kanon med närheten till tåget och centrum.

• krut34

Myrstuguberget har ju fantastisk utsikt, men backarna upp och ned till och från tunnelbanan är inte så kul. Jag har testat att cykla där några gånger under sommartid och om ni har barn och planerar dra barnvagn med tunga matkassar den vägen (särskilt under vintern) kan det vara värt att ta med backigheten i beräkningen.

Men där är relativt billigt att bo och många barnfamiljer medför kompisar till era eventuella barn. Bussar och t-bana gör att det är lätt att ta sig åt olika håll. Vet inte hur stökigt det är där. Tycker att det verkar ligga i en liten bubbla på något vis avskild från omgivande delar av Huddinge och Botkyrka.

Jag skulle nog titta på lite fler områden innan jag bestämde mig för Myrstuguberget av ovan nämnda skäl. Fast utsikten är svår att slå. Och Röda Caféet som ligger i närheten är väldigt mysigt. Dessutom ligger Vårbybadet relativt nära.

• Tova80

Uppvuxen i Huddinge, men närmare centrum. Det är fint där men jag gillar inte storstaden i sig..i stcokholm , bor på landet nu södra sverige, men kolla stuvsta,kästa, Huddinge C, Balingsta där e fint och Länna men ni kanske inte letar hus, utan lägenhet. Myrstugeberget skulle jag ej välja, min åsikt bara.

• Paulus II

Jag kan inte låta bli och svara på frågan fast det ställdes ett tag sedan. Vi började leta efter ett nytt boende hösten
    2004 i Huddinge.  Åkte runt och bestämde oss till sist på området mellan Huddinge C och Slagsta i Botkyrka. Någon gång svängde vi även in till Myrstuguberget och min första reaktion var:  Hit ska vi inte flytta i alla fall.  Husen såg annorlunda ut och radhusen hade i min mening så små fönster att det måste vara rätt så mörkt där inne. Så vi åkte därifrån.  På våren 2005 åkte vi ändå på en visning på ett radhus på Myrstuguberget och då var jag tvungen att ändra helt min uppfattning. Bostaden var mycket ljusare, väl planerade än jag hade trott.  Daghem och förskola fanns på området och man kunde åka hiss ner till T-banan.  Kungens Kurva, Coop och Skärholmen finns i närheten.  Vi hittade ett fint radhus sommaren 2005 och flyttade in.  Vi har bott där nu i 6 år har inte ångrat en enda gång. Det är lungt och fint. Däremot känns Huddinge C och andra delar av Huddinge väldigt avlägset för oss.    

Svar på tråden Vad tycker ni om Huddinge? Myrstuguberget?