• empresskaren

Lånelöfte - Vilken bank är snällaste nu för tiden?

Bankar har blivit snålare som fan!

Vi fick ett lånelöfte som gick ut innan jul. Vi försökte att förnya det i förra veckan vid samma bank under samma villkor och banken gav oss ett lånelöfte för 300,000 mindre!

Vi har sålde vår lagenhet och måste köpa nånting (ett hus) innan sista Juli. Det finns inte så mycket hus att välja på i Stockholm just nu och det blir bara svårare att hitta nånting när bankar gör så här!

Vi ska kolla runt. Har ni hittat en snäll bank/handläggare i Stockholm?

Snälla dela!

• Svar på tråden Lånelöfte - Vilken bank är snällaste nu för tiden?
  • empresskaren

Jag kollade Bluesteps men de har ganska hög ränta!

Tack ändå!

• thiasvovve

Snälla eller inte,det beror ju på hur man ser det.:O)
    Snälla kan ju vara att de ger er för stort lånelöfte än var ekonomin tillåter.Sen är det otroligt skillnad mellan banker,t.o.m. inom samma bank kan det skilja...
    Om det är så att ni själva vet vad ni har råd med så ställ bankerna mot varandra...
    Ett sätt som vi gjorde var att maila olika banker och fråga vad de kunde fixa och ge dem löftet att föra över samtliga konton till deras bank.Hade själv en bank som jag var kund hos i nästan 30år och då de inte gav lika bra löften så flyttade vi över precis allt.

Lycka till

• empresskaren

Min man ringde kvinnan (den som gav oss 300,000 mindre) på banken igen och då sa hon, Okej vi kan låna er 200,000 mer!

Det är liksom de kör utan ingen fast kalkylatör! Varje dag det blir en ny summa!

Andra har sagt att det är bäst att boka en tid att prata ansikte mot ansikte med dem.

• lantmamman

boka tid, sitt ner och prata. räntorna är ju på väg ner, och om er privtekonomi inte har ändrats så borde det inte bli problem tycker man. vad jag förstått är det främst företag som drabbas av problem med att få lån just nu.

• lantmamman

sen är det ju samma kalkyl som görs, fast med andra värden. och kalkylen är ju till för att skydda både dig och banken.

• REXX

Det är bra att bankerna blir hårdare på att låna ut. Nu med sänkt ränta kommer personer krypande för att köpa hus de egentligen inte har råd med utan kommer att få lämna när bankerna höjer räntorna igen.

Svar på tråden Lånelöfte - Vilken bank är snällaste nu för tiden?