• spik

Någon med erfarenhet av att bo i Hässelby?

Undrar om det är någon här som har erfarenhet av att bo i Hässelby? Jag kan få en hyreslägenhet vid Åkermyntan om jag vill, en stor med bra hyra. Den ligger i området med vita hus nära Plantagen. Skulle vara kul om någon ville dela med sig av sina erfarenheter!

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av att bo i Hässelby?
  • spik

Inen som vet något om det området?

• guldbruden

Hejsan

jag vet inte om du redan bestämmt dig för att ta lgh eller ej  men jag kan verkligen rekommendera området, hade en vän som bode där och det e så mysigt, jag bor själv uppe vid hässelby ip.

• spik
    guldbruden skrev 2009-03-16 11:47:05 följande:
    Hejsanjag vet inte om du redan bestämmt dig för att ta lgh eller ej  men jag kan verkligen rekommendera området, hade en vän som bode där och det e så mysigt, jag bor själv uppe vid hässelby ip.
    Tack för ditt svar! Ja det verkar onekligen mysigt, såg fint ut när vi var där och tittade. Vi valde att avvakta lite, men har varit ute och kollat igen, och kommer att ta en där om vi får chansen! MYCKET mysigare än att bo i stan, tycker vi!
  • rosyposy

Jag tycker det är ett helt okej område. Dessutom är det rätt nära till Vällingy centrum som fått sig ett ordentligt lyft på sistone efter renoveringen.

• spik

Ja, vi tittade in i centrum också, verkar ju praktiskt att slippa åka till stan så fort man behöver något. Det kanske är större än det verkar, men ett litet centrum är ju bättre än inget! Verkar vara ganska lungt i Hässelby och Vällingby med, sällan man hör att något "händer" där.

• rosyposy

Det kan vara rätt stökigt i Hässelby Gård, (min man är uppvuxen i närheten), men å andra sidan så tror jag att det är svårt att hitta bostad utan närhet till stökiga områden i Stockholm idag. Det område du pratar om har jag enbart hört bra saker om.

• guldbruden

Jsg bor i närheten avv hässelnygård och visst det kan vara stökigt där nere, och det e endel ungdomsgäng som drar  runt, det har varit en del person rån runt tunnelbanan men vi åker aldrig dit utan går av i hässelby strand och sedan bussen om det behövs.
    men för övrigt e det riktigt mysigt här tycker jag

• isisisis

Min dotter och bästa väninna bor där.
    Lugnt och fint jämfört med Hässelbygård.
    Jobbigt att behöva ta bussen till T-banan bara och lite svårt med parkering.(SKB)

• spik

Ja det är i SKB-husen jag har varit! Kul med så många svar, tänker absolut ta chansen om jag får den igen. Man behöver ju inte vara så mycket just där där det är lite bråkigt, kanske. Det fanns ju mataffär och så i det där centrumet alldeles vid husen.
    Vi har ingen bil, men jag tror man vänjer sig vid att ta bussen. Jag cyklar gärna, så det kan man ju göra åtminstone på sommaren.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av att bo i Hässelby?