• Tezzis

Funderingar ang tatuering och piercing

Har bestämt mig för både tatuering och piercing. Tatuering väntar jag med tills rötmånaden är över. Ska man vänta med piercingen också kanske? Ska pierca naveln.. Nåt särskilt man ska tänka på både före och efter? Hur mycket kostar en sån piercing ungefär?

Sitter och funderar på alternativa tatueringar. Det ska ha med min son att göra. Tänkte mig en stjärna med ett S i. Han heter Sebastian. Men sen tänkte jag mig en stjärna och hans namn igenom stjärnan. Men vet inte hur det ser ut.
    Kan man be tatueraren rita lite olika motiv om jag säger lite hur jag tänkt mig att det ska se ut?
    Har ni nåt annat bra tips på tatuering så skriv gärna det! Hade tänkt mig antingen bakom axeln eller i svanken. Eller ja på sidan om svanken. Hoppas ni förstår mina fina förklaringar!

• Svar på tråden Funderingar ang tatuering och piercing
  • linda87

det enda är väl att man inte får bada eller sola i solarium(ute om man piercar sig i naveln....gå in på www.vikingtato.se en tato/piercing i lkpg de har skötsellråd på sin sida....

tatueringar kan man be att få uppskissade efter personliga önskemål, japp!

• Pärlan81

Vänta med piercingen me tycker jag.
    Jag piercade mig för några år sen i naveln det kostade mig 300 kr ungefär.
    Tatuering, jag hde också velat ha nåt med min son men har ju redan 2 st, känns som det blir för mycket. Så jag har hans namn ingraverat på en medaljong i ett halsband istället.
    Sambon har hans namn på underarmen. Snyggt.
    Min bror har sin dotters namn intatuerat på bröstet. Snyggt med men de är ju killar. På oss tjejer ska det ju vara lite sötare, finare.
    Låter som en fin tatuering du tänkt ut. Jag tror tatueraren kan komma med förslag.
    Kanske på ena sidan av svanken. Det är snyggt där tycker jag. Min kompis har det. Hoppas den blir bra!

Svar på tråden Funderingar ang tatuering och piercing