• MissBeccis

"Rakhyvel" för ögonbryn

För ett tag sedan såg jag i något tvprogram att det fanns en sorts rakhyvel för ögonbryn som användes på salonger. Den var liksom smal, som en kniv ungefär. Jag tycker det är så obehagligt att noppa ögonbrynen, rakar hellre, men vanliga rakhyvlar är så otympliga, man vill ju inte raka av sig ögonbrynet. Någon som vet var man kan få tag på sådana?

• Svar på tråden "Rakhyvel" för ögonbryn
  • linda87

dåg på cubus har jag för mig att de hade kolla annars typ kicks etc sminkavdelmning helt enkelt är ju som en gam,elsadgsrakkniv fast mindre

• Bonanza

Jag använder mig av hårborttagningskräm. Det blir perfekt resultat om man först går till någon som plockar ögonbrynen i rätt form, och sedan bara underhåller med hårborttagningskräm.

• MissBeccis

Äh, blev ju fel.

Kicks har jag kollat på, fast det var ett tag sedan, får kolla igen. Ska kolla på Cubus, har inte tänkt på dem.

Hårborttagningsmedel luktar så äckligt, det undviker jag gärna...

• Bimbo

Bonanza; Vilken hårborttagningskräm använder du?

• Bonanza

Veet... smetar på med en tops, tar bort efter tre minuter och det ser snyggt ut. Enligt mig iaf.

• Bimbo

Vad heter den mer än Veet, finns väl olika modeller? Är trött på att vaxa bort mitt överblivna hår i ansiktet...;(

• biomedbonus

Bonanza-

det låter som en toppen grej det ska jag pröva

• Runguska

Jag brukar använda min vanliga rakhyvel, det blir dock inget vidare så jag kan knappast rekomendera det. Det är svårt att få det jämt och fint alltså och så blir det så ful stubb

• Bimbo

Snygga bryn, det duger för mig. Brukar när jag har tid dvs. aldrig, gå till en tjej som plockar mina bryn med hjälp av en sytråd, blir hur snyggt som helst.
    Japp, ska leta efter en rosa flaska nästa gång jag befinner mig i dessa hyllor

• MissBeccis

Använder oxå vanlig rakhyvel nu...stubben spelar ingen roll, man får underhålla bara (sen har jag inte så mycket, mest lite småstrån under och mellan) men jag är rädd för att råka raka av mig halva ögonbrynet. Har gjort det en gång, inte kul alls.

• Hannah74

Har oxå letat efter liten rakhyvel att ha "under" ögonbrynen. Använder nu veet, den rosa oxå. Luktar ju inte godis, men funkar faktiskt bra. Men skulle som sagt oxå vilja ha en rakhyvel. Så hoppas det finns att köpa snart, o om nån hittar en så skriv gärna vart=)

• linda87

jag kan ju säga att hårborttagningskräm ska man nog inte leka med...när ögonen svider nog fin fint, sen kan jag ju säga att ALLA faktist inte tål sådana starka krämer.

jag är inte vidare känslig för parfym staka softer eller nåt sånt. men just veet blev jag genomröd utan klia som fan så ögonbrynnen blir pincett o hyvel för min del!

Ett tips är ju vaxning

• biomedbonus

Linda 87-
    jag har åxo tänkt på vaxning.

men jag vågar inte, tänk om det blir fel och hela ögat åker ut

• Eldna

Haha! Jag har lyckats råka av mig halva ögonbrynet med en sådan "kniv"..! Såg skitlustig ut!!! Tur att det växer ut så fort igen!!

Annars är de knivarna rätt bra. Köpte min i en lokal butik i Kiruna dock så jag vet inte vart man finner dem annars...

• Amathea

Jag vaxar mina ögonbryn på salong.... ungefär var 3:e vecka måste jag vaxa.... men brukar vänta till varje löning...... sista dagarna där är det lite trist men....tycker det är underbart att slippa böka.

Innan använde jag min vanliga rakhyvel, när jag inte orkade noppra längre.
    Blev helt okej, fast det blev bara grövre och grövre.
    Jag har mörkbruna ögonbryn, så de va inte vackert.

nu har dom blivit mycket tunnare, själva stråna.
    Helt underbart!

• Domicha

Ni som kör med hårborttagningscreme.... hur ofta gör ni det? Blev lite nyfiken då jag plockar mina nästan dagligen

Svar på tråden "Rakhyvel" för ögonbryn