• Boel1

Ta bort smink med oparfymerad babyolja...

Ja, ikväll när jag kom hem så hade min tvååring hällt ut allt ögonmakeup-remover ur flaskan. Då kom jag att tänka på att jag ofta tar bort t.ex ansiktsfärg som barnen använt med olja, så i brist på annat så tog jag babyolja och tog bort sminket.
     Och jag har aldrig förr kunnat ta bort makeup från ögonen så smidigt och utan att det svider!
     Tror ni man kan använda olja så, eller finns det några nackdelar för ögonen eller området runt ögonen?

• Svar på tråden Ta bort smink med oparfymerad babyolja...
  • Pysselgalningen

olja är faktiskt bra för huden runt ögonen, men du lär få flera påhopp om att mineraloljor inte är bra och att man ska använda olivolja ect.
    dock kan jag rekommendera oriflame. jag är allergiker/atopiker o just ögonen är ett stort problem o dom är det enda hittills som jag kunnat använda.

• SeTa

På barnängens barnolja står det att man kan använda den just för att ta bort smink.

• lollsanT

Jag använder alltid barnängens babyolja för att ta bort min mascara. Tycker det är bästa alternativet, iaf som jag har testat.

• Boel1

Låter ju bra! Nu använde jag liberos olja, men man har ju ofta olivolja hemma, eller kan ha det hemma ifall det är bättre. Som sagt, det bästa jag har använt hittills - allt sminket for ju av så lätt!

• Pysselgalningen
    Boel1 skrev 2009-02-24 22:29:26 följande:
     Låter ju bra! Nu använde jag liberos olja, men man har ju ofta olivolja hemma, eller kan ha det hemma ifall det är bättre. Som sagt, det bästa jag har använt hittills - allt sminket for ju av så lätt!
    ja å det är nog det bästa jag använt för de vattenfasta skiten!
    Nu har ja inte testat den du har, men rådet ät väl barnängens om jag får säga mitt.
Svar på tråden Ta bort smink med oparfymerad babyolja...