• ultravink

Lämna morgonurin imorgon bitti på mvc - kan man använda en enliters platspåse i en burk eller hur är man säker på att inte få med "smuts" i behållaren om man tar ngt hemifrån...?

Skulle fått ett rör med mig hem av min BM sist men hon glömde det (jag åxå) och jag måste ju ta morgonurinen med mig till öppna mottagngingen....

• Svar på tråden Lämna morgonurin imorgon bitti på mvc - kan man använda en enliters platspåse i en burk eller hur är man säker på att inte få med "smuts" i behållaren om man tar ngt hemifrån...?
  • FrökenFreja

Jag använde en plastburk när jag skulle lämna prov och de sa inget om det. Tror att de kan se vad de ska ändå!

• MizzTez

Jag glömde ofta den där burken och sa alltid till min bm att jag glömt den, då fick jag pissa där.. Har du en tid på fm så kan du ju alltid försöka pissa sent på kvällen och hålla dig tills du kommer dit.

• Mia118

Du kan ta vilken behållare du vill. Diska bara ur den och framförallt skölj ur den ordentligt innan! Gör det redan ikväll så är den torr tills imorgonbitti!

• ultravink

ok, kanske räcker att man diskar ur den noga då menar ni..... orkar nämligen inte hålla på nu och koka upp vatten och hälla i burkar, etc....det ska ju vara sterilt etc....helst...:)

• ultravink

jag är lite petig för det har varit lite strul... BM har glömt att ta urinsticka senaste gångerna och jag var inne en natt på SÖs sen för jag hade så diffust ont....och då hade jag 3++++++ och fick antibiotika...nu känns det inte som uvi gått över heller, fast BM utgick från det....hon känns inte så seriös alltid.. men det vore dumt av mig att schabbla bort det ska ju skickas på odling nu...

jaja. här sitter man vid datorn i v 35 , trött.... hade ju kunnat gå och koka vatten under den här tiden...=)

äh jag litar på er...=)

• Vendeela

Men hjälp vad opraktiskt att ni måste ta med hemmifrån!! Jag fick en plastmugg när jag var där som jag gick in på toan och kissade i. Sen var det ur världen. Mycket smidigare för dom också eller? Varför vill de att ni ska kissa hemma??

• ultravink

Vendela:
    För att man ska lämna "morgonurin", dvs ska ha legat och grott i blåsan minst 4 timmar för att man säkert ska hitta eventuella bakterier. Urinvägsinfektioner och annat.
    Ganska vanligt tror jag, på vårdcentralen också.
    Annars äggvita etc tar de vanlig sticka när man kommer på kontroll.

• Mamisita

Du får hålla dig så du kan kissa där Kan du inte koka behållaren (vad har du tänkt att kissa i?) lite snabbt då så har du iaf minskat riskerna för kontaminering. Be sen om att få några rör med dig hem sedan så har du om det behövs igen..

Svar på tråden Lämna morgonurin imorgon bitti på mvc - kan man använda en enliters platspåse i en burk eller hur är man säker på att inte få med "smuts" i behållaren om man tar ngt hemifrån...?