• Kimby

    Söker andra pappalediga i Hammarby Sjöstad/Södra Stockholm

    Hejsan alla glada.
    Den 6 april så går jag på pappaledighet i 5 månader med min dotter Lea på 8 månader.
    Min fråga är om det finns andra pappalediga eller pappagrupper i närheten som skulle vilja träffas och hitta på något skoj några/någon dag i veckan?
    Hoppas på många svar eftersom jag kan inte vara den enda som är pappaledig i Stockholm under sommaren .

  • Svar på tråden Söker andra pappalediga i Hammarby Sjöstad/Södra Stockholm
  • Tomeiro

    Tjaba!
    Bor själv i Årsta, inte långt från Sjöstaden, och blir heltidslattepappa i mars. Det ska bli grymt skönt med ett break från jobbet och få ungås med vår nyfikna ettåring på heltid.

    Sammanstrålar gärna för att promenera eller gå på öppna förskolan.

  • Ulfino

    Lugn, det är fler pappor än mammor hemma under sommaren i sjöstan. Ett bra hak att hänga på för att träffa fler är Lugnets café. Det är ett riktigt föräldraledighetshak och dessutom trevlig personal.

  • farzan

    Grabbar! Glöm kafér, det fungerar att dricka kafélatte med tremånaders ammande bebisar som sover mest hela dagarna. Vid runt ett år vill barnen inte sitta still på ett kafé. Jag rekommenderar ta med latte till lekpark med gungor och sandlåda, målartimme på Dieselverkstan, Humlegårdens parklek där barnen får banka på brattkidsen i sandlådan (de har korvgrillning vid 11:a tiden), parkleken bakom skatteskrapan är också bra för småbarnen. För regniga dagar har Ni ju Andy´s lekland i Sickla. Vid ett års ålder börjar barnen sova bara en gång per dag. Bra tips då är att köra träffar mellan nio och elva, så slumrar kidsen efter lunchen vid elva då Ni får två-tre timmar välbehövd egentid. Njut det är verkligen den bästa tid jag haft, jag fick precis en son så min tid kommer åter 2010.

  • Kimby

    Absolut kan vi träffas. Jag söker folk ifrån hela sthlm att fördriva dagarna med . Har du någon mail som man kan nå dig på när jag går på pappaledighet?
    // Micke

  • Kimby
    Ulfino skrev 2009-02-28 16:16:34 följande:
    Lugn, det är fler pappor än mammor hemma under sommaren i sjöstan. Ett bra hak att hänga på för att träffa fler är Lugnets café. Det är ett riktigt föräldraledighetshak och dessutom trevlig personal.
    Tack för det tipset, visst är det där lilla caféet vid bron på Sickla Udde sidan?
    // Micke
  • Kimby
    farzan skrev 2009-03-01 21:52:19 följande:
    Grabbar! Glöm kafér, det fungerar att dricka kafélatte med tremånaders ammande bebisar som sover mest hela dagarna. Vid runt ett år vill barnen inte sitta still på ett kafé. Jag rekommenderar ta med latte till lekpark med gungor och sandlåda, målartimme på Dieselverkstan, Humlegårdens parklek där barnen får banka på brattkidsen i sandlådan (de har korvgrillning vid 11:a tiden), parkleken bakom skatteskrapan är också bra för småbarnen. För regniga dagar har Ni ju Andy´s lekland i Sickla. Vid ett års ålder börjar barnen sova bara en gång per dag. Bra tips då är att köra träffar mellan nio och elva, så slumrar kidsen efter lunchen vid elva då Ni får två-tre timmar välbehövd egentid. Njut det är verkligen den bästa tid jag haft, jag fick precis en son så min tid kommer åter 2010.
    Tackar Tackar, jag är glad för alla tips som fås.
    // Micke
  • Ulfino
    Kimby skrev 2009-03-04 12:43:32 följande:
    Tack för det tipset, visst är det där lilla caféet vid bron på Sickla Udde sidan? // Micke
    Visst är det de...

    Men nu när jag tänkt efter så skall du nog oroa dig mer över dagisplats än att inte hitta andra pappor att umgås med. Sjöstan är proppad med ungar!
  • Kimby
    Ulfino skrev 2009-03-09 00:15:21 följande:
    Visst är det de... Men nu när jag tänkt efter så skall du nog oroa dig mer över dagisplats än att inte hitta andra pappor att umgås med. Sjöstan är proppad med ungar!
    Dagisplatsen är redan fixad, så den behöver jag inte oroa mig över.

    Är det någon som vet om det finns ett befintligt pappagäng som man kanske kan kom in i???????
  • Tomeiro

    Ett annat populärt ställe för oss föräldralediga Skrapans café. De har trevlig personal och god lunch. Ofta är det fullt av mammor och pappor redan vid 11-tiden.

    En aktivitet mer inriktad för barnen är Barnadiset. Ett lekand lite ostrategiskt placerat i Högdalens industriområde. Annars finns ju öppna förskolorna där man kan diskutera nedgången för Stockholms ishockeylag medan barnen röjer....

  • Soon to come

    tjena grabbar!! Nån som vill träffas och hitta på nåt?? är pappaledig till augusti. bor i farstaa. har en son på 8 mån.

    skriiv till mig

  • Kimby

    Soon to come skrev 2009-03-21 11:22:59 följande:


    tjena grabbar!! Nån som vill träffas och hitta på nåt?? är pappaledig till augusti. bor i farstaa. har en son på 8 mån. skriiv till mig
    Absolut kan vi träffas, det är ju som sagt bara kul att träffa nya människor. Maila mig gärna på michael.kimby@gmail.com så kan vi försöka att boka en tid.
Svar på tråden Söker andra pappalediga i Hammarby Sjöstad/Södra Stockholm