• Mistoffelees

Fått Pepsimaxförbud, någon som slutat med koffein någon gång?

Har fått Pepsimaxförbud av sjuksköterskan som jag börjat gå hos, dricker lätt 1,5 liter om dagen nu. Kommer få abstinens det vet jag och det kommer bli svårt.

Ni som slutat, hur lång tid tog det för er att bli av med abstinensen efter koffeinet?
    Vilka besvär fick ni och hur länge satt de i?
    Är det bra att ta typ panodil mot huvudvärken som garanterat kommer uppstå eller är det bättre att härda ut?

• Svar på tråden Fått Pepsimaxförbud, någon som slutat med koffein någon gång?
  • Sarah å Leia

kan du inte dricka vanlig pepsi ist??

• Mistoffelees

Nopp, ingen läskedryck överhuvudtaget tyvärr.

• linda87

men hallå dte finns ju inget kofin i annat än just cola fanta etc finns ju inget kofin i ju!

• Runguska

Bunkra upp med massor av bananer, de håller länge då man äter dem och så mättar de rätt bra vilket jag tycker ger en trygg känsla.

• Mistoffelees

Fick iallafall rådet att dricka lite Loka eller något annat kolsyrat vatten ett tag av min sjuksköterska.

• bambigirl

Finns ett kolayrat vatten med smultron/citron smak som är grymt gott, prova det!

• isblomma

Stackare!!!! Jag vet precis hur det är och jag vill INTE byta med dig...! För ca 1,5 år sedan var jag precis i din sits och det var jättejobbigt att sluta. Första pepsimax-fria dagen gick bra men sen... Den tredje dagen hade jag huvudvärk, var alldeles darrig och var så grinig att ingen ville vara i närheten... För att bli något så när trevlig fick jag ta alvedon eller kaffe (urk!). Det hjälpte en hel del. Nu för tiden är jag väl inte beroende direkt men jag dricker det då och då och fortfarande får jag ett enormt sug ibland. Hoppas det går bra för dig! (Det blir ju iaf bättre efter ett tag...) Lycka till!

• Mistoffelees

jbambigril, jo den testa jag härom dagen, det var kanongott, undra just om det smaksatta sorterna finns i 1,5 liters flaska.

• Sodaspring

Är det pga koffeinet så kan du ju dricka coca cola light coffeinfritt...finns på alla större butiker......

• Trynträ

Drick ljummen cola eller avslagen cola till att börja med så kommer du att märka att det är fruktansvärt sött.

Svar på tråden Fått Pepsimaxförbud, någon som slutat med koffein någon gång?