Mens efter amning
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan ägglossningen kommer igång igen efter att man slutat att amma?
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan ägglossningen kommer igång igen efter att man slutat att amma?
Jag helammar och har gjort hela tiden. Men när min son var tre månader fick jag menssmärtor och lite blödning. När han nu är fyra månader fick ag rejäl blödning precis som innan graviditeten. jag är jättebesviken. Såg fram emot att vara mensfri länge än.
Man kan bli gravid även om inte mensen kommer. Jag fick min i lördags...sonen är snart fyra månader!
Jo jag vet att man kan bli gravid även om inte mensen kommer. Undrar mer för att veta ungefär hur lång tid kroppen brukar ta på sig för att ställa om till ägglossning igen efter att man slutat amma.Någon som vet?
Åh jag undrar också. Slutade amma helt för en månad sen, väntar fortfarande på mensen...vill veta att allt funkar liksom.
Jag tror att det är olika, varierar från person till person.
Min mamma som är bm säger att om man ammar "riktigt regelbundet" så har man inte ägglossning.
Jag helammar och har inte fått tillbaks min mens än och Liam är 3½månad.
Det är SÅÅÅ olika!
efter 1a barnet kom mensen efter ca 9 månader ,fast jag slutade amma efter 7.
efter 2a barnet fick jag mens efter 4 månader fast jag ammade!
Det däe med att amma regelbundet så ska inte mensen komma tillbaka kan du sluta att tro på... jag helammar (och det ganska mycket) och fick min mens efter bara 2 månader efter hon föddes... med dom andra barnen tog det längre tid - nästan 1 år, så inte sjutton vet jag vad som styr det???
Oki, verkar som att man får leva i ovisshet då. Hoppas att man hinner få några känningar innan så att det inte blir rött vid något olämpligt tillfälle
Oj igår fick jag tillbaka min mens Slutade amma helt för ca 6 veckor sen alltså och slutade med minipiller för exakt 28 dagar sen, så den var ju punktlig då