• Anonym

Ni som haft distansförhållanden och sen flyttat ihop!

Hur långt bodde ni ifrån varandra?
    Under hur lång tid?
    Till vems hemstad flyttade ni sen?
    Hur har det gått?
    Trivs ni båda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-25 14:15
    Om du flyttat till hans stad, hur och var har du lärt känna nya kompisar?

• Svar på tråden Ni som haft distansförhållanden och sen flyttat ihop!
  • Caranlachiel

Vi bodde ca 15 mil ifrån varandra under 8 månaders tid, träffades i stort sett varje helg. Jag flyttade sedan till hans hemstad, ville verkligen flytta ifrån min egen stad och inte bo där varje dag i hela mitt liv så det kändes som ett enkelt beslut. Dessutom avslutade jag i samband med detta min utbildning och stod arbetslös, medan han hade fast jobb.

Det har gått bra. Vi är idag gifta, har hus och väntar vårt första barn. Bor fortfarande kvar i hans hemstad och kommer inte flytta härifrån. Jag trivs jättebra, den här staden liknar min hemstad fast är mindre. Har fått bra jobb och träffat trevliga vänner här, så det blev perfekt.

Vecka 37 - and counting! (BF 21 mars)
  • Sencha

Ca 40 mil ifrån varandra. I ca 8-9 månader, plus senare i ca 5 mån.
    Tiden mellan dessa båda bodde vi i hans stad.
    Numera bor vi på ett helt "nytt" ställe.
    Båda trivs.
    Vi har varit ihop i 9½ år.

0401 & 0807
  • bakabakalitenkaka

jag bodde i göteborg, han i stockholm.
    Vi pendlade i 2 år
    Nu bor vi i solna, har en son tillsammans, bröllop i sommar
    Det har gått jättebra!
    Jag flyttade alltså, har många goda vänner och ångrar inte en sekund att jag flyttat hit.

Colin 07.12.21
  • Maijlo

Först vill jag skriva att vi var väldigt unga när vi blev tillsammans. Jag var arton och han sjutton. Nu är vi över trettio och lyckligt gifta.

1. Hur långt bodde ni ifrån varandra? Vi hade en resa på ungefär tio elva timmar mellan oss period ett. Nästa gång vi hade avståndsförhållande så låg han i lumpen och då var det något kortare resväg (ca 7 h).
    2. Under hur lång tid? Först ett läsår, sedan ett år.
    3. Till vems hemstad flyttade ni sen? Till en helt annan ort, sedan flyttade vi igen och igen och igen. Nu bor vi i närheten av hans hemstad, men i ett mindre samhälle.
    4. Hur har det gått? Båda var helt övertygade om att vi var rätt för varandra. Med de förutsättningarna håller kärleken även om man har avstånd mellan varann. Vi älskar varandra fortfarande.
    5. Trivs ni båda? Ja.

• Anonym

hej!

vi bodde 14 mil från varandra

när vi hade varit ett par officiellt i 3 månader. hade dock känt varandra mycket längre.
    vi flyttade till hans hemstad pga att han hade jobb

det har gått jätte bra :) och vi trivs båda två

• Lykketrollet

Hur långt bodde ni ifrån varandra?
    60 mil, och i varsitt land. Jag hade en bebis då.

Under hur lång tid?
    Han åkte till mig ungefär varannan helg i ett halvår.

Till vems hemstad flyttade ni sen?
    Sen flyttade han till mig, där vi bodde i 2,5 år. Efter det flyttade vi till hans hemstad, och här blir vi nog.

Hur har det gått?Trivs ni båda?

Den första tiden då vi bodde i min hemstad var ganska tuff. Vi bråkade en hel del bland annat. Det tog tid att bli ordentligt kända med varandra. Också var min familj lite jobbiga.

Nu har vi det väldigt bra! Varit tillsammans i fem år.

• L i n n

Hur långt bodde ni ifrån varandra? Vi bodde 100 mil ifrån varandra.

Under hur lång tid? Ca 8 månader tror jag.

Till vems hemstad flyttade ni sen? Hans.

Hur har det gått? Det har gått jättebra. Vi har precis köpt ett hus efter att ha bott tillsammans i ett år.

Trivs ni båda? Vi trivs båda två, men det är väldigt långt hem till mina föräldrar.

Om du flyttat till hans stad, hur och var har du lärt känna nya kompisar? Har inte träffat några kompisar direkt, har en tjej på jobbet som jag umgås med ibland men annars inga andra.

• Lykketrollet

Jag har inga nya kompisar än. Och det är det som är det tråkigaste. Jag har kompisar i min hemstad som verkligen saknar mig, men sambon har egentligen inte några kompisar här på det sättet. Så på det sättet kännes det som vi heller skulle ha bott i min hemstad, men...

• Caranlachiel

Tilläggsfrågan:

Om du flyttat till hans stad, hur och var har du lärt känna nya kompisar?
    De allra första jag lärde känna var hans syskon med respektive samt hans kompisar. Sedan fick jag egna vänner genom jobbet. Jag hängde mycket på Bröllopstorget när vi planerade vårt bröllop och hittade därigenom tjejer här i staden som jag fortfarande umgås med. Nu när jag är gravid har jag istället träffat tjejer här i staden här på Familjeliv. Och så har jag träffat ytterligare några vänner genom de jag lärt känna här, alltså deras kompisar som sedan blivit mina kompisar.

Vecka 37 - and counting! (BF 21 mars)
Svar på tråden Ni som haft distansförhållanden och sen flyttat ihop!