• Buskatten75

Pergo utan att spermierna kollas?

Mannen har till slut gått med på att skaffa ett barn till! Han har två döttrar sedan tidigare och jag har en son. Problemet är bara att jag har det lite dåligt med hormonerna. På ett år har jag haft mens två gånger och jag tror inte att har någon ägglossning. Förra gången blev jag dock gravid spontant trots att problemen var samma då så förmodligen lossar det ändå ett ägg var femte år eller så?
    Jag har förstått att Pergotime kan vara en lösning. Men? Mannen är ju inte SÅ sugen på att skaffa fler barn att han vill testa spermierna och gå på utredning, det är mer ?råkar det bli något så är det ok?. Måste tillägga att han är en suverän pappa till de barn han har så han kommer att engagera sig om det väl kommer så långt.
    Tror ni att jag kan få Pergo utan att han testas eftersom det är så uppenbart att det är mina hormoner som krånglar? Vill ju så gärna!!! Det är ett stort steg för honom att bara gå med på att vi försöker igen så att han skulle göra mer än så är närmast otänkbart. Är det lättare att få hjälp i den privata vården än Landstinget måhända? Har pratat med gyn här i Blekinge och ska få tid inom 1-2 månader så vi får väl se men jag är som sagt lite nervös för om de kommer att ge mig Pergo med de här omständigheterna?
    Vad tror ni??

• Svar på tråden Pergo utan att spermierna kollas?
  • ebben

ja i ert fall skulle jag ju tänka att det räcker att du får pergo.men fråga en läkare...

Svar på tråden Pergo utan att spermierna kollas?