• Flikkzz

Hur varmt i sovrummet???

Jag är jäkligt frusen av mig. och när jag fryser får jag för mig att den lilla oxå gör det. endel säger ju att dom är små element. men på natten när man sover så blir en själv ibland lite frusen. vad är rimligt? Våran sover i pyjamas och ett baby duntäcke.Men jag börjar fundera om hon kanske blir för varm. vi har ca 22-23 grader i sovrummet. Va tror ni? Kan det funka enbart me en body i sängen, me långa armar?? *suck* man vet ju ingenting ju=)

• Svar på tråden Hur varmt i sovrummet???
  • näradig

Flikkzz skrev 2009-02-25 15:21:28 följande:

Jag är jäkligt frusen av mig. och när jag fryser får jag för mig att den lilla oxå gör det. endel säger ju att dom är små element. men på natten när man sover så blir en själv ibland lite frusen. vad är rimligt? Våran sover i pyjamas och ett baby duntäcke.Men jag börjar fundera om hon kanske blir för varm. vi har ca 22-23 grader i sovrummet. Va tror ni? Kan det funka enbart me en body i sängen, me långa armar?? *suck* man vet ju ingenting ju=)
    vår älsta kille sover helnäck året om och ofta utan täcke. lillen sover med helpyamas med fötter och har täcke. även barn /bebisar är alltså olika.
  • lindamarias

de säger att babyn vill ha runt 17-18 grader i sovrummet för att sova som bäst. Vi har det runt den temperaturen o så sover vår lille kille i pyjamas med fötter o har en liten filt över sig. Jag tror de sover bäst när det inte är för varmt.

• lindamarias

håller dock med näradig om att alla bebisar e olika - så testa er fram vad som känns bäst för er!

• smc

Bebisar är som varmast precis när de har somnat och innan de skall vakna. Känn efter mitt i natten på nacken och ryggen på bebisen, då känner du direkt om den är för varm.
    Pyamas i velour eller annat mys-material är nog ofta för varmt även om de är himla gosiga. (för oss) En sval pyamas i bomull är nog bättre, enligt mig som då har ett litet element hemma :)

• strojes

vi har 17-18 grader i sovrummet.
    våra tjejer, är iof 15 månader men var "klädda" på samma sätt när de var små, har pyjamas med långa ärmar och ben (ej hel fot) och ett täcke.

• Mysmysan2

Vi har 18-19 grader i sovrummet och vår lille kille sover med pyajmas och liten bomullsfilt. När han föddes hade vi 22 grader i sovrummet (är också frussen)men jag blev orolig att det var för varmt så vi sänkte värmen. Det tog ungefär 2 veckor då jag hade sockor och pyamas för att jag skulle vänja mig men nu är det inga problem längre, både jag och lillen sover bra som det är nu.

• solrosen71

Vi har 22-23 grader i sovrummet, lillen sparkar av sig täcket mitt i natten utan att vi vaknar så den temperaturen funkar för oss

• SammysMamma

vi har ca 18 grader i rummet. Sonen sover i pyjamas med en filt över sig, men oftast sparkar han av sig den och är hur varm som helst ändå sen när han vaknat.

Jag tror det är olika för olika bebisar. Endel är varmare än andra. precis som oss vuxna =)

• PixieApa

Oj då.
    Vi har också rätt varmt i sovrummet, som TS ungefär. Kanske något kallare, jag vet inte.
    Bebis sover med body och tunn pyjamas och en tunn filt. Annars blir hon jättevarm. Första månaden bäddade jag på henne hur mycket som helst men jag har kommit på nu att hon sover bäst så här.

• Magini

Vi har ungefär 20 grader i sovrummet. Skrutten (snart 5 månader) sover i hel bomullspyjamas (ej fot).. Vissa dagar vill han ha täcket på sig (lite tjockare) o ibland vill han sova helt utan men han är lika varm vilket som. Precis som jag, ibland vill jag ha täcke, ibland inte..

Så som många andra skriver, prova dig fram vad din bäbis trivs bäst med.. Sover hon bra så är hon nog väldigt nöjd som det är. Hon kommer säga ifrån om det är för varmt!

• paloma84

Vi har svalt i sovrummet, dottern sover i pyjamas och brukar ha en tunnfilt och ett täcke. Hon sparkar av sig täcket, därför har jag filten =)

Hon sover superbra när det är svalt! När vi va i Grekland så sätter de på värmen på natten, då vakna hon o bökade runt. Då kunde hon till o med bli svettig...

• Ett två tre

Min son sover med pyjamas och en ganska tunn filt och vi har ca 22 grader i hans rum. Blir lite svalare på natten, kanske 20 grader, eftersom vi öppnar hans dörr ut i hallen när vi lägger oss.

Svar på tråden Hur varmt i sovrummet???