• Anonym (ERA)

Barn säger elaka ord!

Var på dagis och hämtade barnet innan. Han är 4 år. Och så var de en annan som var där och hämtade oxå. Då kallar en liten pojke denna herre som hämtade för tjockis och fetto osv.

Och då tänker jag. Var i helskotta har han lärt sig att säga så? En annan sak om han säger bajsapa eller något annat barnsligt. Men Fetto? Barn borde inte ens definera olika människor på deras utseende.

Mitt barn vet inte vad fetto är. Inte tjockis heller.

Jag blev paff!

Och innan denna herre klev innanför dörren så lekte denna pojken och pratade om halshuggningar osv (han fäktades)
    Min son vet inte vad halshuggning är heller. De är ju inget dom SKA kunna snappa upp på dagiset. De måste han lärt/hört hemma.........

• Svar på tråden Barn säger elaka ord!
  • KlasStures mamma

De hör det hemma!

• Anonym (ERA)

Men är de verkligen "normalt" att så små barn använder såna ord?
    De låter hemskt!

• KlasStures mamma

Om mamma, pappa eller syskon säger orden så lär man sig att det är normalt och ok... Det är ingen inbyggd spärr vi har tyvärr :)

• Einstein

Ofta är det barn med äldre syskon som kan dessa ord så tidigt.

• KlasStures mamma

Jag har träffat många barn utan äldre syskon som kunnat dessa ord... Alldeles för många föräldrar tänker sig inte för tyvärr!

• Anonym (ERA)

Nej ingen inbyggd spärr men Dagis/Föräldrar borde göra nåt åt de.

Föräldrarna som suger då med andra ord

• Einstein

KlasStures mamma skrev 2009-02-25 16:37:09 följande:

Jag har träffat många barn utan äldre syskon som kunnat dessa ord... Alldeles för många föräldrar tänker sig inte för tyvärr!
    Jo, men de kan även ha andra större barn i sin omgivning. Fast visst finns det föräldrar som inte tänker sig för med.
  • Anonym (ERA)

KlasStures mamma skrev 2009-02-25 16:37:09 följande:

Jag tycker faktiskt dagis personal ska säga till föräldrarna att sånt språk är inte okej.

Fetto är kränkande ord.
  • KlasStures mamma

Håller helt och hållet med om att dagis personalen borde säga ifrån!

• Lykketrollet

Äh, det hör de var som helst. Min son säger mycket fult när han blir arg, men aldrig att det är vi som har lärt honom de orden. Det kan vara barn på dagis med äldre syskon tex. Men absolut att dagis inte ska tycka det är okej att barnen säger så!

Svar på tråden Barn säger elaka ord!