Hurdan är "Ludvigs" mamma...? (associationer till namn)
Jag tycker det här med namn och associationer är kul, därför undrar jag vad du får för associationer till föräldrarna om ett barn heter "Ludvig"?
Jag tycker det här med namn och associationer är kul, därför undrar jag vad du får för associationer till föräldrarna om ett barn heter "Ludvig"?
Om ett barn heter Ludvig gissar jag att föräldrarna är lite äldre och väldigt politiskt korrekta.
De skulle ALDRIG ta med Ludvig på en fest där någon kunde råka bli berusad, de köper absolut inga leksaksvapen, äter inga halvfabrikat, skäller sällan utan resonerar mest och skulle Ludvig börja gråta ser de det som ett personligt nederlag.
Skulle tippa på att någon av föräldrarna är läkare
Nästan alla rätt men så har vi ju inte en Ludvig utan en Ludwig
Kan man fortsätta??
Hur "är" föräldrarna till Cassandra?
Föräldrarna till Ludvig är båda akademiker och bor i villa eller bostadsrätt. Dom gillar att vandra i naturen i sina galonkläder, finns inget dåligt väder
Dom är noga med barnets rutiner och äter helst bara ekologisk mat.
Cassandra bor med sin mamma eftersom föräldrarna är skilda och är hos sin pappa varannan helg.
Cassandras mamma har fortfarande en blomma i luggen som man hade på 80-talet och jobbar som undersköterska på ett äldreboende. När hon inte har sin dotter går hon på krogen med sina vänner och dricker öl
hehe, kul tråd detta. vi har en son som heter ludwig. ej ludvig.
mamma är lite tjock och opiffad, brunt axellångt hår, fleecejacka med fleecemössa med öronlappar, har katt med människonamn och som är bortskämd, är lärare eller barnskötare, de skickar 50 julkort med Ludvig i tomtemössa till släkt och vänner. familjen är allt, de är storhandlingstypen, köper glass i flerlitersförpackningar. pappa är mindre än mamma, han är lite flint, de har en gammal kombi, men det är ju bara bra för då finns det ingen air bag fram
Ludvigs mamma är vältränad idrottslärare, pappan är typ snickare eller elektriker. Dom bor på landet eller i en småstad. Bra ekonomi, välordnat liv, har djur...
en riktig jävla popnörd.
(jag är själv ludvigs mamma och jag valde namnet efter nina perssons ex i ray wonder. :)