• Anonym

Provsvar? för magnet röntgen?

Nån som vet va länge det dröjjer innan man får prov svar för en magnetröntgen av hjärnan?
    Eller prov svar kanske de inte heter men svar av resultat?

• Svar på tråden Provsvar? för magnet röntgen?
  • Anonym

Det tar inte lång stund när väl läkaren tittar på det. Det handlar ju om prioritet. Först de som kommer akut akut och sedan de som är akuta och sist de som är tidsbokade. Några dagar/en vecka kanske?

• Anonym

Jag gjorde en röntgen av hjärna för 4 år sedan och då fick jag inget svar....utan fick ringa själv till receptionen och fråga....dumt...för man vill ju liksom veta!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-25 18:18:30 följande:
    Jag gjorde en röntgen av hjärna för 4 år sedan och då fick jag inget svar....utan fick ringa själv till receptionen och fråga....dumt...för man vill ju liksom veta!
    Glömde skriva att rönten inte visade något...
  • Anonym

Oj..mitt barn vart röntgad för 2 veckor sen inget svar än..

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-25 18:19:56 följande:
    Oj..mitt barn vart röntgad för 2 veckor sen inget svar än..
    Antagligen så visade inte röntgen något..vilket är bra. MEN man vill ju veta. Ring i mon.
  • Anonym

Anonym:5 tror du det är så? hoppas innerligt att du har rätt

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-25 18:23:12 följande:
    Anonym:5 tror du det är så? hoppas innerligt att du har rätt
    Ja,jag tror att det är så....men det är himla irriterande att inte få ett svar hemskickat osv.

Min pappa fick cancer i somras o fick i början av Dec genomgå en stor undersökning bla en röntgen som tog 2 timmar....men han har fortf inte hört något....Samma sak för en bekant till mig som hade cancer, han fick inte heller något svar....Så jag hoppas för allas skull att inget besked = Bra!!

Hur gammalt är ditt barn?
  • Anonym

5 år..mitt barn vart röntgad i över en timme och sov i 2 så det känns lite berörande..

• Anonym

Otroligt att de inte ens ringer till dom som har cancer

• Anonym

Jag gjorde en magnetröntgen på ryggen början av februari. Dagen efter skickade de svaret till vårdcentralen, fick jag veta av dem på röntgen. Men de hörde aldrig utav sig. Jag fick ringa och efter 2,5 vecka fick jag veta.

Enligt dem på röntgen så fungerar det sällan bra att läkaren ringer upp. Utan att man själv får ta kontakt.

Svar på tråden Provsvar? för magnet röntgen?