• Gotlandsunge

Luktar aceton i munnen...

Min dotter, 15 månader, luktar aceton i munnen. Främst när hon sovit.
    Någon som varit med om samma sak eller vet vad det kan vara eller bero på?

• Svar på tråden Luktar aceton i munnen...
  • santanas
    Ja, då det är helt normalt. Så luktar även vi vuxna om vi varit utan mat en längre stund.
  • Fille Fjonkan

Jag skulle kolla upp det om jag var du. Att lukta aceton ur munnen kan vara ett tecken på diabetes.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • gaffsan

Fille Fjonkan skrev 2009-02-25 19:51:33 följande:

Jag skulle kolla upp det om jag var du. Att lukta aceton ur munnen kan vara ett tecken på diabetes.
    Håller med Fille Fjonkan,diabetiker luktar aceton.
  • Amazina

gaffsan skrev 2009-02-25 20:42:09 följande:

Fille Fjonkan skrev 2009-02-25 19:51:33 följande: Håller med Fille Fjonkan,diabetiker luktar aceton.
    Instämmer
  • Garageänkan

Diabetes eller vätskebrist

• chickenpox

Uttorkning kan också lukta aciton, nyp henne i huden och se om den går tillbax, gör den det är hon inte uttorkan men det är helt klart så att du ska kolla upp de andra alternativen med

• carola1977

Tycker min dotter luktar illa ur munnen titt som tätt. Ibland har vi helt enkelt slarvat med tandborstningen flera gånger i rad och då hjälper det att göra det ordentligt. Ibland beror det på tandsprickning och ibland tror jag att det beror på en infektion, typ att hon är förkyld eller har någon infektion i halsen.

• Tvåbarnsmorsan

Min dotter luktar illa i munnen när hon får tänder, det gör hon nu också men att det kan vara diabetes visste jag inte!

• Pappa i april

santanas skrev 2009-02-25 19:39:45 följande:

Ja, då det är helt normalt. Så luktar även vi vuxna om vi varit utan mat en längre stund.
    Precis. Ät ingenting på ett dygn och du kommer att ha en otrevlig acetonsmak i munnen. Eftersom små barn inte klarar sig lika länge utan påfyllning verkar det fullt rimligt att det luktar aceton i munnen på morgonen.
  • Gotlandsunge

Tack för era svar.
    Har kollat idag angående diabetes, men det hade hon inte. Skönt.
    Det är troligen att hon är hungrig då.

Svar på tråden Luktar aceton i munnen...