• Eldna

Bo i Sundsvall?

Hej!!

Nu gör jag en liten fräckis här men men...

Jag ska börja jobba i Sundsvall och måste flytta ner rätt raskt från Piteå.
    Först och främst är jag ute efter ett billigare litet boende för bara mig ett par månader. Därefter ska sambon flytta efter och vi ska hitta ett mer permanent större boende.

VAR i Sundsvall är bra ställen att bo på??? Först om jag vill bo nära jobbet (kommunhuset) och sen om vi vill bo "lantligt" i antingen radhus eller lägenhet (möjligt att vi kommer leta hus)? Har hittat rum som hyrs ut i Nacksta men tycker egentligen inte om höghus...

----------------------
    Ingen som råkar vilja ha en inenboende eller har ett rum/gårdshus att hyra ut till en lite desperat tjej..? Snälla, ta kontakt med mig i så fall!
    ----------------------

/Lina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-18 20:22:26:
    Upprepar mig och förtydligar att ajg menar allvar....

Någon som vill hyra ut ett rum eller en liten lägenhet eller vet någon som skulle vilja det?????

• Svar på tråden Bo i Sundsvall?
  • Dream Of You

Hej.. Kan inte hjälpa dig med boende tyvärr.. men jag skulle inte välja Nacksta om jag var du... Jag har aldrig känt mig säker där....Vill du bo lite billigare så välj Granloholm, Bergsåker istället...

Jaja.. lycka till vart ni än hamnar!

• Eldna

Tack! Då ska jag tänka en gång till innan jag väljer Nacksta.

Någon annan med förslag eller tillochmed ett boende kanske!?

• Jenko

Håller me den förra..skulle inte välja Nacksta..
    Kan tyvärr inte heller hjälpa dig med boende, men fina ställen att bo på är bla Sallyhill, Södermalm, Östermalm - om man vill bo nära stan dvs.

• Tulip

Synd att jag precis har sålt min lägenhet, annars hade du kunnat hyra den av mig...

Och så ska jag som bott i Nacksta skriva att det inte alls är så farligt där, speciellt inte nu efter att hela stadsdelen har rustats upp, men visst finns det trevligare ställen att bo på. (Det är mycket studenter och invandrare i Nacksta, annars är det väl såna som alltid har bott där som bor där, det är knappt några som flyttar dit som inte har anknytning till Nacksta från början. Rätta mig någon om jag har fel!)

Haga och Alliero är nära kommunhuset, men där är det mest bostadsrätter (ganska dyra!). Hyreslägenheter går det knappt att få tag på där eller i centrum för den delen (inte via Mitthem i alla fall).

Granloholm är fint! Annars är Granlo och Bergsåker (längre från stan) att rekommendera. I Granloholm finns det bostadsrättsradhus. Lätta att få tag på, kanske svårare att bli av med... (Dyra i hyra men billiga att köpa.) Södermalm är också trevligt, men jag vet inte hur det är med boende där.

Hmm, ska fundera lite till så kanske jag kommer på något tips om boende för dig till att börja med.

• Tulip

Glömde skriva att du ju kan kika på Blocket om det finns något ute där som du kan hyra, om du inte redan har hunnit göra det vill säga...

• smilli

Skönsberg är ju inte så långt från stan, annars tycker jag södermalm är trevligast och upp mot sidsjön också

• Madelene81

Haga är ju nära och bra.

Sedan finns ju Granloholm lite längre bort.

Möjligheterna är många men jag håller med, ganska många, välj inte Nacksta. Inte heller Skönsberg. Jag har aldrig kännt mig säker där...

• Tulip

Smilli:
    Jag var helt inne på att bo på Södermalm just för att det är nära till Sidsjön, men hamnade i Haga istället! Men nu har jag istället Ryggis och Norra berget att motionera på.

Eldna:
    Jag glömde skriva Skönsberg! Det är ju faktiskt ganska nära kommunhuset (nåja...) men jag vet inte hur det är att bo där.

Svar på tråden Bo i Sundsvall?