• Linneas mor

En lite toalettsits?? Onödigt??

Hejsan Allihopa!
    Har nu tänkt att jag skall försöka att få min dotter att börja gå på toaletten och få henne blöjfri! Undrar lite om det är någon idé att köpa en sådan där toalett ring eller inte?

Hon vägrar nämnligen att sitta på pottan!

Tacksam för tips!

• Svar på tråden En lite toalettsits?? Onödigt??
  • Eldna

Jag tyckte det var effektivt då lillkillen inte ville gå på toa för han var rädd att ramla ner (söta killen! )!

• teljeufo

Vi har en sån och en potta så vår dotter får välja vilket som känns bäst för henne...
    Idag börjar vi Expedition Blöjfri här hos oss.

• MikkisPikkis

Absolut inte onödigt! Lillan min är 2 år och helt blöjfri på dagarna. Och skönt att hon ka sitta på toaletten "själv" hon känner sig mkt tryggare,
    Hon vägrade också potta,,

• MammaFia

Vi har ingen potta utan bara en toaring. Lillan vill ju göra precis som vi. Det har gått alldeles utmärkt. Hon sätter dit ringen själv å klättrar upp med hjälp av pallen.
    Det är så mycket smidigare än att behöva tömma en potta.

• Avelyn

Köpte toaring till mina söner men ingen ville använda den... de satt på toaletten utan.

• mamma till L

Jag tycker att den vart jättebra. Lukas blir lite rädd om han inte har den. Han känner sig lite tryggare när han kan sitta själv utan att riskera att ramla i

• Unni

Jag har haft det till båda barnen och tycker att det är jättebra. Då slipper man ju först potträna och sen toaträna dessutom har ju barnen sett hur mamma går på toaletten så dom vet hur man gör och känner sej samtidigt stolta och "stora"

• Ninette

Mira vägrar potta, men toaring funkar jättebra så för oss är de pottan som är det onödiga inköpet... men det visste man inte innan

• Linneas mor

Väldigt tacksam för alla bra svar! Det blkir nog barnenshus nästa!

• Josefin02

Hej!

Min dotter hade toaring och vi tyckte den var speciellt bra om hon behövde sitta länge innan det kom nåt. Vi använde väl toaringen några månader, men det var lite svårt för henne att komma upp på den själv eftersom det är som en kant eller vad man ska säga, sån där som är på pottan också!, så jag fick hjälpa henne upp, men hon använde den nog bara ca ½ år, men just då behövde hon den så köp en till ditt barn också!

• invo

Jag har funderat på precis samma sak (fast det är ju inte dags för oss än på ett tag), det verkar så supersmart och så kanske man slipper pottan... Jag tacka också alla som delat med sig!!

• Eldna

och så kostar den ju inte särskilt mycket helelr.....

• Pheonix

Potta för oss gick inte heller, men den lilla toalettstolen är hur bra som hellst och mina barn älskar den (tummen upp för babybjörn)

• silverlök

Köpte toaring för dottern ville inte sitta på pottan! Nu vägrade hon visserligen använda ringen, hon ville sitta på den "vanliga" och det gick bra, så vi har lånat ut "lillringen". Men de vi lånade ut den till tycker den är jättebra och har den med överallt så att sonen kan gå på toa som vanligt överallt.

• skrivglad

Då rekommenderar jag verkligen toasits. Investera i en BabyBjörn för 250 kr ca. Den vinglar inte o det kan avskräcka barnen från att sitta på toa.

• Marie med två barn

Vi har aldrig testat potta med våra barn utan de har haft toalettring. Jag tycker den är super. Barnen känner sig stora som kan sitta på en riktig toalett och de behöver inte känna obehag av att hålet är för stort.

Svar på tråden En lite toalettsits?? Onödigt??