Jag måste göra mig av med min katt som kissar inne - känns hemskt!
Jag vet inte vad jag ska göra. Vi har en treårig kastrerad hankatt som från och till får för sig att han ska markera överallt i huset (ibland pyttelite, ibland riktiga pölar). Han har kissat ner barnens lektält, två högtalare, gardinerna hur många gånger som helst... I dag var måttet rågat - på jobbet upptäckte jag att mina skor luktade lite mystiskt, naturligtvis hade han passat på att gå loss på dem med i går!
Jag blir tokig och så här kan vi inte ha det. Vi har två barn och väntar ett tredje, så jag befarar att det inte lär bli bättre när det nya syskonet anländer. Jag har märkt att kissandet förvärras om det sker förändringar i huset (typ: barnens nya lektält i vardagsrummet). Vi har alltid haft katter och det har tidigare funkat jättebra. Han har inte urinsten, det har jag haft katter som har haft tidigare. Han springer ut och in hela tiden, verkar liksom orolig så någonting är det ju som inte stämmer (eller så är kanske vissa katter bara så? Han kanske måste ut ofta för att "kolla reviret"?)
Jag har pratat med en veterinär som gett oss rådet att avliva katten. Ärligt talat skulle jag inte ha något emot det i det här läget, men vad ska vi säga till barnen, framförallt vår dotter som är fem år? Det är inte så att hon älskar katten och gosar med den, men han är ju en självklar del av hennes liv. Vill absolut inte ljuga och säga att katten sprungit bort eller något sådant. Det bästa vore om vi kunde ge bort katten till någon (i värsta fall mot betalning ), men vem? Tror ni att det finns någon som skulle vara beredd att ta sig an honom? Vart vänder man sig?