Hur torkar man våta skor?
Dagis har (återigen) glömt att ställa in sonens blöta skor i torkskåpet, hur ser jag till att de är torra tills imorrn? Tidningspapper, minns jag från när jag var liten, men finns det nåt bättre`?
Dagis har (återigen) glömt att ställa in sonens blöta skor i torkskåpet, hur ser jag till att de är torra tills imorrn? Tidningspapper, minns jag från när jag var liten, men finns det nåt bättre`?
Man köper en skotork.
Kan du inte ställa de upp o ner på ett element?
Jag stoppar i tidningspapper och sen ställer jag dem på elementet.
Byt tidningspapper flera ggr!
Köp sedan en skotork, den bäst investering vi någonsin gjort. Perfekt för att torka såväl skor som vantar/handskar.
Okej... tack för tipsen men - skotork är nog svårt att få tag i ikväll...
Tidningspapper - byta ofta? JAg ska ju gå och sova nu!
Upp och ner på ett element? Våra element är inte på...
Mer tips??
Vad är det för material? Torktummlaren på låg värme kanske? Är man desperat så är man
Torkade gula ärtor suger bättre än tidningspapper om du nu skulle ha det hemma Sen låter man ärtorna torka igen så kan man återanvända dem (till skotorkning, inte matlagning
).
dagis glömde torkskåpet, och du glömde kolla när ni kom hem
hade du proppat skorna fulla med tidningspapper, och bytt för varje halvtimme, hade dom nog varit rätt torra nu, det tror jag.
(tar bara personalen lite i försvar, det är många barn dom ska hålla reda på, och skor o kläder måste finnas extra.. skor torkar inte så bra i torkskåp heller...)
nåväl.. hoppas dom är torra i morronbitti i allafall...
mimmi1: App app app...! Inte skylla på MIG - jag kom hem från sjukhuset med nyopererad dotter ikväll, det var min MAN som är helt nollad på allt som har med typ hemmet och allt möjligt som har med det att göra.... Så skyll inte på mig!
ursäkta om du lovar att inte skylla på dagis då